خُدعه در آژانس؛ نقطه پایان حُسن نیت ایران


خُدعه در آژانس؛ نقطه پایان حُسن نیت ایران

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون ضد تحریمی، و برای این که حسن نیت نشان دهد، با مدیر کل آژانس توافق کرد تا دوربین...

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون ضد تحریمی، و برای این که حسن نیت نشان دهد، با مدیر کل آژانس توافق کرد تا دوربین های فراپادمانی بتوانند بدون ارتباط با آژانس، همچنان تصویر برداری کنند و اگر هم تحریم ها لغو شد، آژانس بتواند به اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کند.

این حسن نیت، اما با شیطنت آمریکا و فرانسه مواجه شده که خواستار جلسه روز دوشنبه شورای حکام آژانس و صدور قطعنامه ضد ایرانی شده اند. این اقدام در حالی است که اساسا اجرای پروتکل الحاقی (نظارت فراتر از سطح عادی نظارت NPT) توس ایران، داوطلبانه و مبتنی بر توافق سیاسی "برجام" بوده است.

به عبارت دیگر، آژانس و غرب درباره پروتکل الحاقی، ذی حق نیستند و ایران، صرفا بر اساس تعهد متقابل غرب برای برداشتن تحریم ها، این اقدام داوطلبانه را پذیرفته است. حالا هم که آمریکا و اروپا عهد شکنی کرده اند، ایران اجرای پروتکل را متوقف کرده، اما حتی در این تصمیم هم، نهایت حسن نیت را نشان داده است.

با این مقدمات، اگر قرار باشد پاسخ حسن نیت ایران و توافق با مدیر کل آژانس، اقدام ضد ایرانی باشد، طبیعتا توافق با آژانس از اعتبار ساقط خواهد شد. و این در حالی است که گروسی، با هدایت غرب به تهران سفر کرد و با رضایت از توافق انجام شده، برگشت.

در اهمیت توافق گروسی با تهران، همین بس که ارنست مونیز وزیر انرژی دولت اوباما گفته است: "گروسی با انجام این سفر، در موقعیت منحصر فردی قرار گرفت که بتواند از ادامه دریافت اطلاعات در زمینه فعالیت هسته ای ایران ایران اطمینان یابد".

اما اگر قرار باشد غرب، مرتکب شیطنت تازه ای در آژانس شود، نه تنها توافق اخیر لغو خواهد شد، بلکه اجرای گام های بعدی ایران برای توقف تعهدات برجامی سرعت خواهد گرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس