مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند


 مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» امروز در نشست مدیران اداره کل قرآن و عترت سازمان دارالقرآن کریم به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن خود و نماز را ذکر معرفی کرده و این دو را سبب آرامش انسان می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر قرآن وارد زندگی همه ما شده بود گرفتار این وضعیت نبودیم، عنوان کرد: باید سازمان تبلیغات نسبت به فعالیت‌های فرهنگی قرآنی نظارت داشته باشد و آن را گسترش دهد، برای حل مشکلات جامعه برنامه‌ریزی‌های منطقی و درست در زمینه قرآن لازم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه طلاب و مدیران فعالیت‌های قرآنی باید در زمینه تفسیر آموزش‌های لازم را کسب کنند، اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دکتری مشکلی از جامعه حل نمی‌کند، باید به معانی و مفاهیم قرآنی بیش از این توجه شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نباید پول و عمر مردم بیهوده تلف شود، ابراز کرد: فعالان قرآنی تلاش کنند که برای شروع کار تفاسیر سوره‌های کوچک قرآنی را به مردم آموزش دهند.

وی با بیان اینکه مبلغان قرآنی منابع را خوب مطالعه کنند، گفت: مبلغان قرآنی باید تمام نقل‌ قول‌های مختلف را مطالعه کرده و خلاصه و نتیجه آن را به صورتی رسا و شیوا برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه نباید تفاسیر بیانی سخت داشته باشند، عنوان کرد: تفسیر‌های موجود برای خواص است و عوام آن را خوب درک نمی‌کنند در حالی که باید مطالعه تفسیر برای مردم ساده، روان و شیوا باشد.

این مفسر قرآن ادامه داد: مردم به مطالعه تفاسیر ۷۰ جلدی علاقه نشان نمی‌دهند باید تفسیر در عین روان و شیوا بودن کم‌حجم و برای مردم قابل فهم باشد. تلاش کنید که مطالعه تفسیر در جامعه نهادینه شود، افرادی که می‌توانند تفاسیر خوبی را بیان کنند به سازمان تبلیغات دعوت شوند و تفاسیر چند دقیقه‌ای و قابل فهم به مردم ارائه کنید.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات بدون توجه به بودجه باید جوهره لازم برای تبلیغ قرآن را داشته باشد، ابراز کرد: قرآن کریم بهترین کتاب است بنابراین باید در راه ترویج و تبلیغ آن مقابل هر سختی و مشکلی ایستادگی و مقاومت کرد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: برای تبلیغ قرآن کریم باید تا آخر عمر تلاش و کوشش کرد در این زمینه بازنشستگی وجود ندارد آیت‌الله مرعشی نجفی در زمینه تبلیغ و ترویج علوم قرآنی تا آخرین لحظه عمر خود تلاش و کوشش کرد.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: اگر خداوند در قرآن به تدبر تاکید دارد به این دلیل است که قرآن کریم از مهجوریت خارج شود، مبلغان قرآنی تلاش کنند که مطالعه تفسیر و تدبر قرآنی در جامعه نهادینه شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته