مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند


 مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: مدیران و سازمان تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در زمینه تفسیر را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» امروز در نشست مدیران اداره کل قرآن و عترت سازمان دارالقرآن کریم به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن خود و نماز را ذکر معرفی کرده و این دو را سبب آرامش انسان می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر قرآن وارد زندگی همه ما شده بود گرفتار این وضعیت نبودیم، عنوان کرد: باید سازمان تبلیغات نسبت به فعالیت‌های فرهنگی قرآنی نظارت داشته باشد و آن را گسترش دهد، برای حل مشکلات جامعه برنامه‌ریزی‌های منطقی و درست در زمینه قرآن لازم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه طلاب و مدیران فعالیت‌های قرآنی باید در زمینه تفسیر آموزش‌های لازم را کسب کنند، اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دکتری مشکلی از جامعه حل نمی‌کند، باید به معانی و مفاهیم قرآنی بیش از این توجه شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نباید پول و عمر مردم بیهوده تلف شود، ابراز کرد: فعالان قرآنی تلاش کنند که برای شروع کار تفاسیر سوره‌های کوچک قرآنی را به مردم آموزش دهند.

وی با بیان اینکه مبلغان قرآنی منابع را خوب مطالعه کنند، گفت: مبلغان قرآنی باید تمام نقل‌ قول‌های مختلف را مطالعه کرده و خلاصه و نتیجه آن را به صورتی رسا و شیوا برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه نباید تفاسیر بیانی سخت داشته باشند، عنوان کرد: تفسیر‌های موجود برای خواص است و عوام آن را خوب درک نمی‌کنند در حالی که باید مطالعه تفسیر برای مردم ساده، روان و شیوا باشد.

این مفسر قرآن ادامه داد: مردم به مطالعه تفاسیر ۷۰ جلدی علاقه نشان نمی‌دهند باید تفسیر در عین روان و شیوا بودن کم‌حجم و برای مردم قابل فهم باشد. تلاش کنید که مطالعه تفسیر در جامعه نهادینه شود، افرادی که می‌توانند تفاسیر خوبی را بیان کنند به سازمان تبلیغات دعوت شوند و تفاسیر چند دقیقه‌ای و قابل فهم به مردم ارائه کنید.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات بدون توجه به بودجه باید جوهره لازم برای تبلیغ قرآن را داشته باشد، ابراز کرد: قرآن کریم بهترین کتاب است بنابراین باید در راه ترویج و تبلیغ آن مقابل هر سختی و مشکلی ایستادگی و مقاومت کرد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: برای تبلیغ قرآن کریم باید تا آخر عمر تلاش و کوشش کرد در این زمینه بازنشستگی وجود ندارد آیت‌الله مرعشی نجفی در زمینه تبلیغ و ترویج علوم قرآنی تا آخرین لحظه عمر خود تلاش و کوشش کرد.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: اگر خداوند در قرآن به تدبر تاکید دارد به این دلیل است که قرآن کریم از مهجوریت خارج شود، مبلغان قرآنی تلاش کنند که مطالعه تفسیر و تدبر قرآنی در جامعه نهادینه شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !