حدیث انتظار/ تعبیر امام جواد(ع) از فرجام انتظار فرج


حدیث انتظار/ تعبیر امام جواد(ع) از فرجام انتظار فرج

«... اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی گرداند تا اینکه قائم ما در آن روز خارج شده و ظهور نماید. پس با ظهورش جهان را از عدل و داد پر کند، چنانکه از ظلم و ستم پر شده است.»

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد(ع) مروری کرده ایم بر برخی از احادیث مهدویِ برجای مانده از ایشان که به حضورتان تقدیم می شود:

امام جواد علیه السلام می فرماید: «قائم ما همان مهدی(عج) است. او کسی است که در زمان غیبتش، واجب است انتظار کشیده شود و هنگامی که ظهور کرد، اطاعتش کنند. او سومین فرزند از فرزندان من است. قسم به آن خدایی که محمد(ص) را به نبوت مبعوث گردانید و ما را به امامت انتخاب نمود، اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی گرداند تا اینکه قائم ما در آن روز خارج شده و ظهور نماید. پس با ظهورش جهان را از عدل و داد پر کند، چنانکه از ظلم و ستم پر شده است.» (کمالدین، ج2، باب 36)

از امام جواد(ع) سوال شد چرا حضرت مهدی(علیه السلام) را «قائم» گویند؟ حضرت(ع) فرمودند: «زیرا پس از به فراموشی سپرده شدن و از خاطره ها محو شدن یاد و نامش به پا می خیزد».(کمال الدین، ج 2،ص 378)

امام جواد(ع) فرمودند: «او را غیبتی هست که زمانش زیاد است و پایانش به طول می انجامد، پس مخلصین چشم انتظار، قیام او می مانند و شک کنندگان به انکار او یر می خیزند و منکرین به استهزای او می پردازند و تعیین کنندگان وقت ظهور، مورد تکذیب قرار می گیرند و عجله کنندگان در آن هلاک می شوند و تسلیم شدگان نجات می یابند».(بحارالانوار، ج 51، ص 158)

امام جواد(علیه السلام) فرمودند: «قائم کسی است که خداوند به وسیله او زمین را از کافران و منکران پاک سازد و از عدل و داد پر کند. زادنش از دیدگاه کسان نهان خواهد بود و شخصش از برابر چشم بینندگان غایب است.» (اثبات الهداة، ج 3، ص 478، ح 175 به نقل از اکمال الدین)

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک