اجرای طرح چکامه در شهر جیرفت 


اجرای طرح چکامه در شهر جیرفت 

ایوب عبدی نسب گفت: در شهر جیرفت پنج نقطه تعیین شده که در نظر داریم از طریق هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکز استان، در این نقاط طرح چکامه را اجرا کنیم.

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: روز نشست هم اندیشی شورای طرح تربیتی چهره به چهره با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و اعضای این شورا در محل ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.


مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان افزود: این نشست در راستای تبیین و تشریح طرح چکامه که حاصل همکاری دفتر ترویج فعالیت های قرآنی با وزارت کشور است، برگزار شد.


وی بیان کرد: به منظور اجرای این طرح، از ظرفیت طرح چهره به چهره استفاده می شود که در سطح کشور بیش ۲ هزار مربی و حلقه تربیتی دارد.


عبدی نسب در تشریح طرح چکامه، ابراز کرد: یکسری نقاط در سطح شهرهای مختلف که دچار آسیب های اجتماعی هستند از سوی وزارت کشور مشخص شده و اسامی این مناطق در اختیار طرح چهره به چهره قرار داده شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت ادامه داد: در اجرای طرح چکامه از ظرفیت حلقه های تربیتی و مربیان برای کاهش آسیب های اجتماعی محله ها استفاده می شود.


عبدی نسب اظهار کرد: در شهر جیرفت پنج نقطه تعیین شده که در نظر داریم از طریق هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکز استان، طرح چکامه را در این پنج نقطه اجرا کنیم.


مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان اضافه کرد: البته طرح چکامه با هدف آسیب شناسی معضلات اجتماعی در سطح محلات شکل گرفته که با اولویت کاهش آسیب اعتیاد در این مناطق از شهر جیرفت برگزار می‌شود.


وی عنوان کرد: قرار است ما در این نقاط اقدام به راه اندازی حلقه های تربیتی کرده و به مربیان آموزش های لازم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را ارائه ‌دهیم.


عبدی نسب بیان کرد: بر همین اساس با مشاورانی که در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت و تخصص دارند رایزنی کرده و از ظرفیت آنها در حلقه های تربیتی، استفاده می کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت ادامه داد: مربیان ما از طریق متربیان با خانواده ها ارتباط برقرار کرده و تا جایی که امکان دارد نسبت به آسیب شناسی و انجام خدمات مشاوره ای در این مناطق فعالیت می کنند.


وی عنوان کرد: مربیان در وهله نخست از طریق آموزش هایی که دریافت کرده و یا با استفاده از ظرفیت مشاورین سعی می کنند تا متربیان را نسبت به آسیب های اجتماعی آگاه کنند.


عبدی نسب یادآور شد: خانواده های متربیان، اقوام و اطرافیان آنها می توانند برای رفع مشکلات خود در زمینه آسیب های اجتماعی از خدمات مشاوره ای رایگان بهره مند شوند.


مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان در خاتمه تاکید کرد: تعامل، همکاری و استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری که در دل مساجد قرار دارند قطعا به پیشبرد اهداف طرح چکامه کمک می کند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر