بشار اسد: «انیس نقاش» زندگی خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد


بشار اسد: «انیس نقاش» زندگی خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد

بشار اسد گفت: «انیس نقاش» که همواره از مسائل جهان عرب دفاع کرد به عنوان یکی از نمادهای درخشان در حافظه کشورهای عربی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه به مناسبت درگذشت «انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی و از چهره‌های معروف مقاومت، پیام تسلیتی به خانواده این اندیشمند بزرگ ارسال کرد و درگذشت وی را به همه مبارزان و نیروهای آزاده جهان تسلیت گفت.

رئیس جمهور سوریه دراین پیام با تاکید بر اینکه، نقاش زندگی خود را با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در منطقه به پایان رساند افزود، نسلهای بعدی باید از نقاش معنای پایبندی به سرزمین و دفاع از آن و مبارزه برای حق را بیاموزند.

«انیس نقاش» در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت.

منابع رسانه ای روز دوشنبه از درگذشت «انیس نقاش» مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح در سن ۷۱ سالگی در دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

جنبشهای فلسطینی ، گروه‌های مقاومت و جنبش انصار الله به صورت جداگانه درگذشت «انیس نقاش» مجاهد، متفکر و پژوهشگر برجسته لبنانی را تسلیت گفتند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما