نهاد وکالت نهاد حمایتی در دفاع از حقوق عامه مردم است


نهاد وکالت نهاد حمایتی در دفاع از حقوق عامه مردم است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: نهاد وکالت نهاد حمایتی از دفاع از حقوق عامه مردم است و شایسته نیست این نهاد را در ردیف مشاغل اقتصادی و کسب و کار تلقی کرد.

رضا زرعی در مراسم روز وکیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه اصلی کانون وکلا خدمت به مردم و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های موثر و راهگشا در حوزه وکالت است تا در بهترین شرایط بتوان از حق و حقوق مردم دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است وکلا نیز مانند صاحبان سایر مشاغل به دلیل کم‌تجربگی و برخی از عناصر و عوامل دیگر در مسیر انجام وظیفه خود دچار قصور و کوتاهی شوند اما در قانون اساسی به صراحت وظیفه و رسالت وکیل را در دفاع از حققوق عامه و شهروندان تبیین کرده و این مساله در همه حوزه‌ها عمومیت دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ما در کانون وکلا با تخلفات وکلا در روند رسیدگی به پرونده‌ها، عدم حضور در دادگاه و یا تهیه نکردن دادخواست و سایر کوتاهی و قصور به عنوان مجموعه ناظر برخورد کرده و از طریق کمیته انصباطی وکلا را تحت پیگیرد قانونی قرار می‌دهیم.

زرعی در مورد ارائه مشاوره‌های حقوقی ز طریق وکلای کانون تصریح کرد: این مشاوره‌ها در کنار وکالت تسخیری و معاضدتی یکی از رسالت‌های اصلی ماست که تلاش می‌کنیم در طول سال و براساس وظایفی که برعهده ماست پیگیری‌ها را انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به حاکم شدن شرایط کرونا برخی وقفه‌ها را در برنامه‌های آموزشی شاهد هستیم و این شرایط آموزش 90 نفر از کارآموزان را نیز با چالش و نگرانی روبرو کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته عمده آموزش‌های ما به صورت حضوری بوده اما در سیستم مجازی این رویه به سختی انجام می‌شود که امیدواریم با بهبود شرایط هم برنامه‌های آموزشی حضوری و هم فعالیت‌های کتابخانه‌ای و انتشار نشریات کانون به صورت مرتب انجام شود.

زرعی به سفرهای شهرستانی و تعامل با مقامات قضائی اشاره کرد و گفت: با انجام سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا در نشست با مقامات قضائی تعامل خوبی را بین وکلا و قضات برقرار کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!