گازگرفتگی در نیر یک کشته و یک مسموم برجای گذاشت


گازگرفتگی در نیر یک کشته و یک مسموم  برجای گذاشت

اردبیل - ایرنا- چهارمین حادثه گازگرفتگی در استان اردبیل طی یک هفته گذشته که جمعه شب در شهرستان نیر اتفاق افتاد موجب جان باختن یک نفر و مسمومیت یک نفر دیگر شد.

به گزارش ایرنا، مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اعلام کرد که جمعه شب با گزارش دریافتی در شهرستان نیر، امدادگران با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و اقدام به امدادرسانی به ۲ مسموم ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن کردند.

این مرکز افزود: در این حادثه یک نفر جان باخته و نفر دوم از مرگ نجات یافته و برای درمان به بیمارستان امام (ره) اردبیل اعزام شد.

هفته گذشته نیز طی سه حادثه پی در پی بر اثر استشمام گاز منواکسیدکربن در شهرستان اردبیل ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر دیگر مسموم و در بیمارستان بستری شدند.

مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و اعلام کرد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

بنا به اعلام این مرکز، جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، با سرد شدن هوا و رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی همه ساله موجب مسمومیت و فوت تعدادی از اهالی استان اردبیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی