مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- ابتلای 12 نفر به کرونای جهش یافته، انتصاب رییس و اعضای کمیته های ستاد انتخابات ، بهره برداری از چند طرح بزرگ آبرسانی، کشف 229 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بندر شهید رجایی و برگزاری مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (دوم تا هشتم اسفندماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، اقتصادی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

استاندار هرمزگان یکشنبه گذشته با صدور احکامی، رییس، دبیر، اعضا و مسوولان کمیته های ستاد انتخابات استان در راستای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منصوب کرد.

در این حکم فریدون همتی ، علی رئوفی را به عنوان رییس و احمد نفیسی به عنوان ستاد انتخابات هرمزگان انتخاب کرد.

نازنین شیبانی تذرجی به عنوان عضو و رییس کمیته مالی و پشتیبانی، احمد پویافر به عنوان عضو و رییس ستاد امنیت انتخابات، عباس ماژین به عنوان عضو و رییس کمیته حراست و استعلامات ومحمد احمدی به عنوان عضو و رئیس کمیته حقوقی انتخابات پیش رو منصوب شدند.

همچنین در این حکم، مهرداد یزدانی به عنوان عضو و رییس کمیته فناوری اطلاعات، فاطمه رکن الدینی به عنوان عضو و رییس کمیته اطلاع رسانی و رضا شهیدیان به عنوان مسوول دبیرخانه ستاد انتخابات استان هرمزگان منصوب شدند.

اقتصادی

‌ طرح آبرسانی به ۵۷ روستای استان هرمزگان روز سه‌شنبه گذشته با دستور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو و حضور مسوولان استانی در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های آب‌رسانی روستایی در ۹ شهرستان استان هرمزگان و در قالب ۱۳ مجتمع آب‌رسانی با هزینه‌ای افزون بر یکهزار و ۷۴۶ میلیارد ریا اجرایی شد.

وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این استان از استان‌های شاخص در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی است.

رضا اردکانیان افزود: ارتقای چشم گیر میزان بهره مندی مردم از آب شرب سالم یکی از مصادیق قابل اتکا برای ارزیابی عملکرد مثبت هرمزگان در این حوزه است.

چهارشنبه گذشته راههای گسترش همکاری های اقتصادی هرمزگان و استان مانگستائو قزاقستان در نشست مشترک کنسول قزاقستان در بندرعباس و رییس اتاق بازگانی، صنایع،معادن و کشاورزی بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس در این نشست گفت:روابط دو کشور ایران و قزاقستان دیرینه بوده و در حال گسترش است.

سعید شعبان افزود: همکاری مشترک از قبیل مبادله تهاتری کالا به صورت واردات غلات از مانگستائو در برابر صادرات محصولات دریایی استان هرمزگان و ارسال دانش فنی پرورش و فرآوری محصولات آبزیان به استان مانگستائو بخشی از زمینه های همکاری های دو جانبه است.

هفته گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حکمی «سهراب بناوند» را به‌عنوان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان منصوب کرد.

علی‌اصغر مونسان در حکمی با انتصاب سهراب بناوند به عنوان سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، بر اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی جهت تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی و ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی تاکید کرد.

استاندار هرمزگان گفت: ۹هزارمیلیارد ریال اعتبار دولتی و بخش خصوصی در هشت سال دولت تدبیر وامید صرف مدرسه سازی در این استان شده است.

فریدون همتی عصر سه شنبه گذشته در آیین تجلیل از خیران مدرسه ساز که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهوری در کشور انجام شد، اظهار داشت: ازاین میزان سرمایه۳ هزارو ۵۰۰میلیارد ریال آن توسط خیران برای احداث مدرسه‌ها هزینه شده است که باید قدردان این عزیزان باشیم.

سفیر ایران در داکار گفت: شیلات، کشتی سازی وصنایع بسته بندی از ظرفیت های مناسب گسترش همکاری های اقتصادی هرمزگان و سنگال است.

محمدرضا دهشیری بعد از ظهر دوشنبه گذشته در وبینار«معرفی توانمندی‌های تجاری و سرمایه گذاری استان هرمزگان با داکار» افزود: مذاکره و رایزنی هایی در این زمینه انجام شده که می تواند به اقدام عملی برسد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای تامین تجهیزات و ارتقا سطح حفاظتی و ایمنی سالن مسافری بندرگاه بوموسی یک دستگاه ایکس ری (X-RAY) تولید داخل خریداری و در محل این بندرگاه نصب شد.

محمدرضا پوررجبی روز چهارشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: با بهره‌برداری از این دستگاه که توسط همکاران یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی راهبری می شود؛ بر روی تمامی کالاهای قابل حمل توسط مسافران کنترل حفاظتی و ایمنی صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه تابع تصمیم های ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: هنوز در خصوص پذیرش مسافران نوروزی در استان تصمیم گیری نشده است.

فائقه اتابک روز جمعه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت قرار دارد و پذیرش مسافران نوروزی در استان بستگی به وضعیت شیوع کرونا و شرایط هرمزگان در آن زمان دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: برداشت پرتقال والنسیا در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های زیرکشت مرکبات این استان آغازشد.

مسعود گرگیج روز دوشنبه گذشته درحاشیه بازدید از باغ‌های مرکبات هرمزگان افزود: برداشت پرتقال والنسیا از اواسط بهمن ماه آغاز شده که تا پایان فرودین ماه ادامه دارد.

استاندار هرمزگان گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بودجه مصوب سالجاری در استان تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد تخصیص یافته که این رقم بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته است.

فریدون همتی روز یکشنبه گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: تخصیص این میزان بودجه رقمی بسیار خوب و امیدوار کننده است و موجب نشاط و تحرک در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان شده است.

اجتماعی

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در هفته گذشته ۱۲ نفر در این استان به کرونای جهش یافته مبتلا شدند و شمار فوتی های کرونا در این استان تا عصر هشتم اسفندماه به یک هزار و ۲۲ نفر رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پشه آئدس در بهمن ماه سال گذشته در استان شناسایی شده است، گفت: پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای کاهش هزینه‌های بعدی گسترش این نوع پشه است.

فریدون همتی روز پنجشنبه گذشته در حاشیه نشست بررسی اقدام‌های پیشگیرانه و مراقبتی در خصوص کووید ۱۹، کرونای انگلیسی و پشه آئدس با حضور محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، افزود: این نوع پشه موجب انتقال بیماری خطرناک تب دانگی می‌شود که خوشبختانه با انجام بهسازی برخی مناطق و آموزش به مردم محلی و جستجوی خانه به خانه، گسترش آن در منطقه کنترل شد اما در بارندگی دیماه در بندرکنگ دوباره مشاهده شده است.

هفته گذشته ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان با تصمیم اعضا ستاد استانی کرونای این استان از ساعت ۲۱ به ۲۲ تا ۳ بامداد تغییر یافت.

فرهنگی

هفته گذشته همزمان با دومین جشنواره مستقل پانتومیم هرمزگان، اولین پلاتوی بخش خصوصی، در مرکز جامعه معلولین استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این پلاتو گفت: ساخت این پلاتو در مرکز جامعه معلولین و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، نشان دهنده ۲توانمندی و افتخار توام با یکدیگر است.

رضا کمالی زرکانی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر اقدامی که موجب افزایش سرانه فضای فرهنگی استان شود حمایت کرده و از متولیان آن قدردانی می کند.

استاندارهرمزگان با تأکید بر حفظ حریم افراد در تمامی شئون زندگی، گفت: سازندگی و توسعه جامعه تنها با احداث جاده، راه، گسترش صنعت محقق نمی شود بلکه حفظ اخلاق، حریم و آبروی مردم از اهمیت بالاتری برخوردار است.

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه گذشته در آستانه میلاد امام علی (ع) و روز پدر در دیدار با معاونان و مدیران کل استانداری هرمزگان افزود: کسانی که از ریختن آبروی یک مسلمان ابایی ندارند، باید بدانند که روزی به این بلا و مصیبت دچار می شوند چرا که این سنت الهی است و به نوعی به مقابله با خدا برخواسته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در این استان امسال هم برای دومین بار باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم لغو شد.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد شامگاه دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا مردم به این ویروس در فضاهای بسته و پرجمعیت مساجد و ضرورت حفظ جان معتکفان و همچنین باتوجه به تاکید مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان و ستاد مدیریت بحران، مراسم اعتکاف در هیچ کدام از شهرهای استان برپا نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه گذشته با ارسال لوحی از مجاهدت های سه تن از فعالان رسانه ای استان هرمزگان که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند، قدر دانی کرد.

این لوح تقدیر توسط محمد امین ذاکری رییس بسیج رسانه هرمزگان به احمد رحیمی گوینده رادیو و بازنشسته صدا و سیمای مرکز خلیح فارس ، عبدالعلی پور اشرف فعال رسانه و نایب رییس انجمن روزنامه نگاران هرمزگان و خلیل تنیده رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اعطا شد.

آموزش و پرورش

چهار پژوهش سرای دانش آموزی هرمزگان چهارشنبه گذشته با حضور معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به آزمایشگاه زیست فناوری مجهز شدند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در این آیین گفت: برای تجهیز این آزمایشگاه ها که در شهرهای بستک، حاجی آباد، سندرک و قشم قرار دارند، نزدیک به پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

ایرج بیت الهی افزود: در این پژوهش سراها بستر مناسب برای فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهشی، علمی، آموزشی و کسب مهارت‌های زندگی دانش آموزان فراهم می شود.

همچنین در این روز نمایشگاه دستاوردهای محتوا و درسنامه، کمیته معین، پیش دبستانی و برنامه‌های کیفیت بخشی حوزه ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان افتتاح شد.

این نمایشگاه به همت مجموعه معاونت ابتدایی از یکهزار و ۴۲ تولید محتوای الکترونیکی، ۱۵۸ درسنامه و ۱۳۹ فایل صوتی معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تشکیل شده است.

نظامی، قضایی، دفاعی، انتظامی

هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان ۲۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی کشف شد.

استاندار هرمزگان گفت: با اقدام های موثر وپیشگیرانه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، وقوع سرقت های کلان و مسلحانه دراین استان امسال ۱۰۰ درصدکاهش یافته است.

فریدون همتی یکشنبه شب گذشته در نشست مشترک قرارگاه عملیاتی مقابله با سرقت و یازدهمین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان افزود: درهمین راستا ۹۱طرح مهار سرقت ظرف ۱۰ماه نخست سال جاری اجرا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۶درصدی و کشف سرقت هم ۲۱درصدی همراه بوده است.

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: از محل کمک های مردمی و با حمایت خیران از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۸ زندانی با جرایم غیرعمد و با مبلغ بدهی ۹۷۶ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

مصطفی کیشانی پنجشنبه شب گذشته در گلریزان جامعه ورزش هرمزگان که برای کمک به آزادی زندانیان دیه و جرائم غیر عمد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی دیگر از مسوولان در سالن فجر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۸۶ زندانی دیه و جرایم غیرعمد در زندان های استان با مبلغ بدهی یک هزار و چهل میلیارد ریال در حبس هستند.

ورزشی

حمیده سلطانی زاده بانوی هرمزگانی هفته گذشته در جمع ۱۰ مربی برتر لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران قرار گرفت.

سلطانی زاده بازیکن و مربی تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس و قهرمان ۶ دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان کشور است.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امیدهای باشگاه های استان هرمزگان هفته گذشته با قهرمانی فولاد هرمزگان به خط پایان رسید.

دراین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امیدهای هرمزگان چهار تیم شهید وقفی میناب، فولاد هرمزگان، سایپا بندرلنگه و اتحاد روستایی جاسک در یک گروه به صورت رفت وبرگشت با همدیگر پیکار کردند.

تیم شهرداری بندرعباس پنجشنبه گذشته در رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور بازی را به مهرام تهران واگذار کرد.

دراین بازی شاگردان رضا هنگام پور سرمربی تیم شهرداری بندرعباس با همه تلاشی که از خود نشان دادند، نتوانستند درمقابل حریف دارای چند ملی پوش مهرام موفق شوند و در پایان با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ بازی را باختند.

لیگ برتر فوتبال نوجوانان استان هرمزگان شنبه شنب گذشته با قهرمانی تیم وحدت جمال احمد به پایان رسید.

مسابقه لیگ برتر فوتبال نوجوانان هرمزگان با حضور سه تیم وحدت جمال احمد، شاهین بندرعباس و پرسپولیس بیکاه رودان به صورت رفت و برگشت برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...