بهره گیری از احزاب بهترین راه برای مشارکت مردم در انتخابات است


بهره گیری از احزاب بهترین راه برای مشارکت مردم در انتخابات است

رشت - ایرنا- دبیر حزب مردم سالاری و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان گفت: بهره گیری از ابزار و ظرفیت احزاب و تقویت فعالیت های حزبی و تشکل های سیاسی بهترین راه برای رقابت جدی و کامل با مشارکت حداکثری مردم است.

کمال لشکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جایگاه احزاب و نقش مهم آن برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: از اینرو حاکمیت باید زمینه فعالیت بیشتر احزاب را فراهم کند.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات و پای صندوق های رای پشتوانه ای برای اصل نظام است، اضافه کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات تمام هجمه ها و تبلیغات سوء کشورهای مدافع دموکراسی و مردم سالاری که خبری از دموکراسی و انتخابات آزاد، رقابتی و سالم در آنها وجود ندارد را بر ملا خواهد کرد.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با بیان اینکه بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مبنی بر تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات را باید جدی بگیریم، خاطر نشان کرد: احزاب می تواند موجب گرم شدن تنور انتخابات شده و زمینه حضور حداکثری و رقابتی را فراهم کنند چنانکه اصل ۲۶ قانون اساسی کشورمان هم بر این مهم تاکید دارد.

وی با بیان اینکه برای حضور حداکثری مردم باید زمینه انتخابات سالم و آزاد توسط مجریان، ناظران و شورای نگهبان مهیا شود، اضافه کرد: انتخابات سالم کاملا قانونمند است و همه اجزای مربوط به انتخابات اعم از ناظران، مجریان، دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، تبلیغاتی، احزاب، ستادها، نامزدها و طرفداران داوطلبان انتخاباتی در چارچوب قانون عمل کنند.

لشکری بیان داشت: اساسی ترین عنصر جلب رضایت آحاد مردم و مهمترین سرمایه زمامداران، دست اندرکاران و مسئولان رده های مختلف حکومتی، برخورد صادقانه در گفتار و اندیشه با مردم و بکارگیری اکسیر صداقت در منش و رفتار عملی با آنان است، سیاستمداران ماندگار در اذهان مردم کسانی هستند که در اثر برخورد صادقانه ، موجبات پایداری حکومت را فراهم کرده و ستون های آن را تثبیت کرده اند.

وی با بیان اینکه سلامت هر انتخابات به میزان صداقت دست اندرکاران آن بر می گردد، اضافه کرد: نباید از بیت المال و تریبون های وابسته به نظام به نفع یک نامزد انتخاباتی و یا یک جریان سیاسی استفاده کرد و این امر را باید یک تکلیف شرعی، وظیفه انقلابی و رسالت ملی بدانیم.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان بیان داشت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب به صراحت می فرمایند حتی فرزندان و خانواده ام از رای من خبر ندارند ما نیز باید این سخنان را سرلوحه کار و فعالیت های انتخاباتی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ورود نظامیان را در احزاب و نیز انتخابات ممنوع می دانند بنابراین نباید دخالت کنند، شورای نگهبان، هیات های نظارت و هیات های اجرایی هم نباید بنفع کاندیدای خاصی فعالیت داشته باشند و در برگزاری سالم انتخابات باید اصل بی طرفی را پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه رقابت سالم را در هر انتخاباتی می توان یکی از مهمترین ویژگی های حکومت مردم سالاری قلمداد کرد، اظهار داشت: تجربه نشان داده در دنیا و ایران، هر میزان رقابت جدی تر و واقعی تر باشد میزان مشارکت مردم در آن انتخابات بیشتر خواهد بود.

لشکری با تاکید بر اینکه دست اندرکاران انتخابات باید زمینه انتخابات رقابتی را فراهم کنند، اضافه کرد: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی بارها تاکید کردند" شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است " پس مسئولان باید بر خود تکلیف بدانند و زمینه انتخاب سالم و رقابتی را با حضور سلایق مختلف مهیا کنندکه مشارکت حداکثری پشتوانه نظام است.

وی با اشاره به تحریم های همه جانبه به بهانه های مختلف و مشکلات معیشتی مردم خاطر نشان کرد: در این شرایط باید اصل وفاق و همدلی را مقدمه فعالیت های خود قرار دهیم و در شرایط کنونی مشکلات کشور را به گردن همدیگر نیاندازیم.

دبیر حزب مردم سالاری استان گیلان در ادامه بر ضرورت ایجاد نشاط و امیدواری در مردم تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید