دسته گل های تبریک برای موفقیت در رسیدن به کمال معنویت/اعتکاف سکوی پرش معتکفین است


دسته گل های تبریک برای موفقیت در رسیدن به کمال معنویت/اعتکاف سکوی پرش معتکفین است

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسجد جامع شهر کرمانشاه، مسجد آیت الله بروجردی و هزاران مسجد دیگر هر ساله به خاطر ازدحام جمعیت معتکفین جوابگوی متقاضیان نبودند. به گونه‌ای که در یک سال حدود 800 خواهر در مسجد جامع معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام زینبیان در ویژه برنامه انس و شب رحلت حضرت زینب سلام الله علیها به همت سازمان مرکزی اعتکاف کشور که از تلویزیون اینترنتی عبرات پخش شد با اشاره به حال و هوای مراسم اعتکاف در سال های گذشته در استان کرمانشاه گفت: قیام امام حسین علیه السلام تا ظهر عاشورا به ظاهر تمام شد اما پایداری نهضت نقش و جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها و وجود حضرت امام سجاد علیه السلام را می رساند.اما مراسم اعتکاف که ۲ سال از برگزاری آن محروم هستیم پیش از انقلاب نیز در مساجد کرمانشاه به گفته‌های گذشتگان کم و بیش اجرا می شد.

وی افزود: اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسجد جامع شهر کرمانشاه، مسجد آیت الله بروجردی و هزاران مسجد دیگر هر ساله به خاطر ازدحام جمعیت معتکفین جوابگوی متقاضیان نبودند. به گونه‌ای که در یک سال حدود ۸۰۰ خواهر در مسجد جامع معتکف شدند حال معنوی که متکی معتکفین در این سه روز داشتند آنها را برای پذیرش ماه شعبان و رمضان آماده می‌کرد.

حجت الاسلام زینبیان تصریح کرد:‌ گفتنی است علمای بسیاری از کرمانشاه همچون مرحوم آیت الله زرندی و آیت الله ممدوحی در این مراسم ها شرکت می کردند همچنین بسیاری از معتکفین که سالیان گذشته در میان ما حضور داشتند امسال دستشان از دنیا کوتاه است.به خاطر ملاحظات ستاد مبارزه با کرونا علیرغم اینکه نفحات ای برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال به خاطر کاهش آمار مرگ و میر وجود داشت از بین رفت تا حسرت ای دیگر بر دلمان بماند.مراسم اعتکاف برای برگزار کنندگان آن یک پرش به حساب می‌آمد و اغلب افراد چنان حال معنوی کسب می کردند که پس از سه روز نورانیت در چهره آنها متبلور شد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین ویژگی‌های مراسم اعتکاف آن بود که افراد کم و بیش ختم قرآن می کردند نماز شب خود را به جا می آوردند انس و الفتی بین شرکت کنندگان ایجاد می شد که بعد از اعتکاف ادامه می‌یافت. در پایان مراسم اعتکاف برخی از خانواده ها گل می آوردند تا به موفقیت و رسیدن کمال معنویت خانواده خود در این سه روز تبریک بگویند. روز سوم درب مسجد باز می شد و افرادی که از این مراسم محروم بودند با معتکفین در خواندن اعمال دعای ام داوود همنوا می‌شدند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس