ارزش شرکت‌های سهام عدالت آذربایجان‌غربی 150 هزار میلیارد ریال است


ارزش شرکت‌های سهام عدالت آذربایجان‌غربی 150 هزار میلیارد ریال است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارزش بیش از 150 هزار میلیارد ریالی سهام شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان، گفت: با این حجم سرمایه جایگاه این شرکت در آینده اقتصاد استان بسیار مهم و برجسته بوده و مشارکت شهروندان در پویایی آن اثرگذار است.

داود غفارپور روز شنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که مدیریت سهام عدالت مشمولان غیرمستقیم در اختیار شرکت های استانی قرار می گیرد، میزان سود سالانه مشمولان متناسب با عملکرد اعضای هیات مدیره اینگونه شرکت‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل، انتخاب اعضای هیات مدیره اصلح و دارای تجربه و توان علمی و مدیریتی در زمینه مسائل مالی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مجامع عمومی عادی فوق العاده شرکت های سرمایه‌گذاری استان‌ها در ۲۰ اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود.

غفارپور بیان کرد: برای برگزاری مجمع عمومی عادی این شرکت‌ها برای نخستین بار، باید ۵۰ درصد دارندگان سهام عدالت استان به اضافه یک نفر در این‌گونه مجامع شرکت کنند تا مجمع رسمیت پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این راستا، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت آذربایجان‌غربی برگزار شد اما حد نصاب لازم احراز نشد و باید این مجمع برای بار دوم برگزار شود.

وی ادامه داد: اما در بار دوم، طبق قانون تجارت حضور اکثریت مشمولان سهام عدالت مهم نیست و مجمع با تعداد کمی از دارندگان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: همه مشمولان سهام عدالت استان می‌توانند برای انتخاب مدیران اصلح و توانمند برای شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت به متقاضیان ثبت‌نام شده که تاکنون بیش از ۴۵ نفر نام نویسی کرده‌اند، رأی دهند.

غفارپور اظهار داشت: افرادی که کاندیدای اعضای هیات مدیره شرکت ها می شوند باید صلاحیت حرفه ای و تخصصی را کسب کرده باشند.

وی بیان کرد: مشمولان سهام عدالت باید پس از سجامی شدن در مجامع الکترونیکی انتخابات هیات مدیره شرکت مشارکت کرده و افراد صاحب صلاحیت عمومی و حرفه ای را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: از یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۳۳ نفر مشمول سهام عدالت آذربایجان‌غربی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، حدود ۵۲ درصد در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

به گفته وی: ثبت نام در سامانه سجام برای شرکت در انتخابات تعیین هیات مدیره و همچنین دریافت سود سهام عدالت ضروری است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، می‌توانند در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان مشارکت کنند.

غفارپور تاکید کرد: برای شرکت در بزرگترین انتخابات اقتصادی تاریخ کشور و آذربایجان غربی و انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان، باید مشمولان غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند.

سرمایه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۶۰ درصد سرمایه را شامل می‌شود.

سرمایه‌ای که در دست شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت قرار می‌گیرد رقمی قابل توجه است که همین موضوع دلیل بر ضرورت نظارت بیش از پیش به عملکرد هیئت مدیره خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان