جشنواره قرآن وعترت دانشگاه علمی کاربردی در بستر کاملا مجازی برگزار شد


جشنواره قرآن وعترت دانشگاه علمی کاربردی در بستر کاملا مجازی برگزار شد

دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، گفت: بستر برگزاری غیرحضوری جشنواره از قبل آماده بود و شیوع ویروس کرونا خللی در جشنواره امسال وارد نکرد.

محمد حسن نادری در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت، ۱۴ هزار و ۸۷۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۵۰ نفر شامل دانشجویان و بقیه شرکت‌کنندگان از میان مدرسین و کارکنان بوده‌اند.
وی افزود: بخش کتبی با زیرمجموعه ۹ رشته و اختصاص ۶۵ درصد ثبت‌ نام‌ کنندگان، بیشترین استقبال را نصیب خود کرده‌است. آزمون این رشته‌ها در دو مرحله و به صورت آنلاین برگزار شد. در خصوص آمار شرکت کنندگان دیگر بخش‌ها نیز، در بخش پژوهشی ۵۸۰ نفر، بخش شفاهی ۸۶۳ و بخش ادبی و هنری ۱۱۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.
نادری ادامه داد: از دوره قبل آمادگی برگزاری غیرحضوری جشنواره ایجاد شده بود به همین دلیل شیوع ویروس کرونا خللی در جشنواره امسال وارد نکرد. در دوره‌های قبل ابتدا از شرکت‌کنندگان در سطح استان آزمون گرفته و نتایج ارسال می‌شد؛ سپس از برگزیدگان برای شرکت در اختتامیه دعوت به عمل می‌آمد اما از دوره پانزدهم اختتامیه نیز به شکل غیرحضوری برگزار شد.
وی دلیل غیرحضوری شدن کامل جشنواره را برگزاری یکنواخت مسابقه و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان قم بیان کرد و گفت: بستری برای جشنواره فراهم شده که تمامی مراحل شامل ثبت نام، ارسال آثار، اعلام اخبار جشنواره، آزمون کتبی، اعلام نتایج و غیره را به صورت جامع مدیریت می‌کند؛ همچنین برگزاری غیرحضوری مسابقات، افزایش دقت در بررسی آثار و کاهش هزینه رفت و آمد دانشجویان را نیز به همراه داشت.
نادری بهره‌گیری از ایده‌های قرآنی و کارآفرینی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره دانست و ابراز کرد: در دو سال گذشته دو بخش کارآفرینی و ایده‌های قرآنی به جشنواره اضافه شد که امسال ۲۳ اثر در این زمینه دریافت و ۳ نفر برگزیده شدند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم بیان کرد: اختتامیه این مسابقات روز 18 اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران