آموزش همه پایه‌های تحصیلی در بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود


آموزش همه پایه‌های تحصیلی در بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا آموزش دانش‌آموزان شهر بیرجند در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد استانی کرونا به احتمال زیاد این وضعیت تا پایان سال جاری در مرکز استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آموزش در سایر شهرستان‌های استان با توجه به رنگ‌بندی فعلی برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس فنی هنرستان‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آموزش حضوری در مدارس روستایی استان خبر داد و افزود: آموزش در مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری و با تعداد حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر کلاس درس ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

ستاد استانی مدیریت کرونا در نشست هفته گذشته محدودیت‌های جدید را تصویب کرد که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر