مهمترین ویژگی‌ حیرت‌آور حضرت زینب(س) عبودیت است


 مهمترین ویژگی‌ حیرت‌آور حضرت زینب(س) عبودیت است

حجت الاسلام کرمی نیا با بیان اینکه نشانه عبودیت در تسلیم و رضا مقابل خداوند است، گفت: امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در مقابل بلا و مصایب کربلا گریه کردند اما در برابر خداوند شکایت نکردند و راضی و تسلیم بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «عبدالله کرمی‌نیا» شامگاه جمعه ۸ اسفند به مناسبت وفات حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های حیرت‌آور حضرت زینب(س) عبودیت ایشان است.

وی افزود: خداوند متعال درباره حضرت پیامبر(ص) در قرآن کریم از عنوان عبد استفاده می‌کند، معیار اصلی خداوند برای درجه بندگان عبد بودن آنها است.

حجت‌الاسلام کرمی‌نیا بیان کرد: درباره حضرت ابراهیم(ع) آنچه پایه نبوت و امامت ایشان بوده عبودیت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر تمام فلسفه احکام برای ما روشن بود ما عبودیت نمی‌کردیم بلکه بنده فهم خود بودیم و بنده خدا نبودیم، عنوان کرد: اصل عبودیت حرف‌شنوی محض بدون چون و چرا است، البته خداوند رشد و سعادت ما را می‌خواهد بنابراین همه اوامر و دستورات او به نفع انسان است.

وی ادامه داد: ماه محرم پس از عاشورا حضرت زینب(س) با آن همه مصیبتی که دیده بودند نماز شب خود را ترک نکردند، این مقام و عظمت بندگی ایشان را نشان می‌دهد. مقام بندگی ایشان چنان بود که امام حسین(ع) قبل از شهادت از حضرت زینب(س) درخواست می‌کنند که ایشان را در نماز شب خود فراموش نکنند.

حجت‌الاسلام کرمی‌نیا با بیان اینکه نشانه عبودیت در تسلیم و رضا مقابل خداوند است، اظهار کرد: امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در مقابل بلا و مصایب کربلا گریه کردند اما در برابر خداوند شکایت نکردند و راضی و تسلیم بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیا بر انجام گناه و راضی و تسلیم بودن مقابل خداوند از مقامات بالای بندگی است، ابراز کرد: امروز عدم آرامش بشریت به علت راضی و تسلیم نبودن مقابل خداوند است.

وی افزود: هرکس هر روز چهار مرتبه بگوید «الحمدالله رب العالمین» او جزو حامدین نوشته می‌شود. نعمت محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده است که باید برای آن خداوند را شاکر باشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!