واکنش بانک مرکزی به اظهارات دلاری واعظی


واکنش بانک مرکزی به اظهارات دلاری واعظی

بانک مرکزی در واکنش به اظهارات ارزی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درخواست کرد اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود.

بانک مرکزی در واکنش به اظهارات محمود واعظی درخصوص نرخ ارز در توییتر اعلام کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولین ، شایسته است اظهارنظر در خصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود.

بر اساس این گزارش، واعظی گفته بود: از نظر اقتصادی نرخ دلار ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست. این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد را اداره کنیم و دشمنان بگویند فشار حداکثری شکست خورده است! روزهایی را پشت سر گذاشتیم که کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم.

البته پس از انتشار این خبر، واعظی در توضیح مصاحبه منتشر شده، ضمن تکذیب گفت: تحریم‌ها عامل افزایش نرخ ارز است. منظور این بود که دولت با وجود اینکه معتقد بود قیمت واقعی ارز ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست اما با مقاومت، کشور را اداره کرد و هیچ‎گاه به دنبال گرانی ارز نبود.

واعظی در گذشته هم اظهارات عجیبی درباره بورس مطرح کرد در مردادماه و اوج بازار سهام گفته بود کف ریزش شاخص بورس ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ است و دوباره در مسیر طبیعی رشد خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج