میانگین‌ بارش در بوشهر 55 میلی‌متر کاهش یافت


میانگین‌ بارش در بوشهر 55 میلی‌متر کاهش یافت

بوشهر-ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: در سال آبی جاری تاکنون میانگین بارش این استان 151.7 میلی‌متر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذتشه 55 میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، زهرا راستگو روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه در فصل پاییز بارش‌های مطلوبی در این استان رخ داد با این وجود از ابتدای زمستان تاکنون کاهش ۸۴ میلی‌متری بارش نسبت به میانگین بلند مدت رخ داده‌است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در شهرستان‌های بوشهر بیش از ۱۴۸ میلی‌متر، تنگستان ۱۲۷، جم ۷۴، دشتستان ۱۹۱، دشتی ۱۰۱، دیر ۶۹، دیلم ۲۹۶، عسلویه ۳۲، کنگان ۷۴ و گناوه بیش از ۲۷۱ میلیمتر باران باریده است که به جز دیلم و گناوه میزان بارش در بقیه شهرستان‌ها کمتر از میانگین بلند مدت است.

راستگو ادامه داد: در این مدت بارش باران در دیلم ۸۱ میلی متر و گناوه بیش از ۵۵ میلی متر بیشتر از میانگین بلند مدت است و دیلمی‌ها ۱۳۶ و گناوه‌ای‌ها ۴۳ میلی متر بیشتر از مدت مشابه پارسال بارش داشته‌اند.

وی گفت: در میان شهرستان‌های دیگر جم با کاهش ۱۴۸ میلی متری بارش نسبت به میانگین بلندمدت، بیشترین کاهش بارندگی را داشته است و این میزان کاهش بارندگی در حالی رخ می‌دهد که جم در سال گذشته با نزدیک به ۳۹۸ میلی متر بیشترین بارندگی را در استان بوشهر به خود اختصاص داده بود.

راستگو گفت: از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جوی به استان بوشهر، بر پوشش ابرها در آسمان افزوده خواهد شد.

وی افزود: با تقویت فعالیت این سامانه در روز دوشنبه، برای استان بوشهر وقوع بارش پراکنده و خفیف باران به همراه وزش باد پیش بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند