فروش قلیان جیبی در استان اردبیل ممنوع شد


فروش قلیان جیبی در استان اردبیل ممنوع شد

اردبیل - ایرنا - دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل از کشف قلیان‌های جیبی با مواد تشکیل دهنده مخدر متادون در این استان و اعلام ممنوعیت فروش این نوع قلیان‌ها خبرداد.

به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز شنبه در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نیر گفت: اخیرا توسط نیروی انتظامی استان قلیان‌های جیبی با موادمخدر متادون کشف شده و خانواده‌ها باید در این زمینه آگاهی داشته باشند.

او افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی ، قهوه‌خانه‌ها نیز عمومی‌تر و جیبی‌تر شده و حتی ادوات استعمال هچون قلیان نیز در روزنامه‌فروشی‌ها به قیمت نازل در دسترس نوجوانان و جوانان است.

وی به نوعی از قلیان جیبی اشاره کرد و گفت: شکل این قلیان بصورت قلم لیزری است و با سیم موبایل نیز قابل شارژ است و به راحتی در محیط خانواده‌ها نیز قابل تشخیص نیست.

بهشتی با بیان اینکه اعتیاد به قلیان هزار برابر مضرتر از سیگار است، افزود: والدین باید جدیت بیشتری در کنترل فرزندان خود به کار گرفته و از آسیب‌های احتمالی بر سر راه فرزندان خود پیشگیری کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مدر استان اردبیل همچنین با بیان اینکه متوسط سن آغاز مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان ۱۴ و ۱۵ سال است، خاطر نشان کرد: سن اعتیاد به مواد مخدر در بین دانش‌آموزان دختر و پسر رو به کاهش بوده و ادامه این روند می‌تواند به افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور دامن بزند.

فروش قلیان جیبی در استان اردبیل ممنوع شد

او درباره استفاده از انواع موادمخدر در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها به خانواده‌ها هشدارداد و اظهارکرد: برخی از این اماکن بصورت مخفیانه برای جذب مشتری از مواد مخدر در فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند که پیگیرد قانونی دارد.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل بیشتر تبلیغات موجود در باشگاه‌ها مبنی بر چربی‌سوزی و لاغری را متوجه استفاده و بکارگیری نوعی از موادمخدر دانست و گفت: این مواد و قرص‌ها بدلیل اثر نوع موادمخدری که در آنها بکار رفته به مرور به بدن انسان آسیب می‌زند.

فرماندار نیر هم در این جلسه از حضور تیم‌های اجتماع‌محور در ادارات و روستاهای هدف خبرداد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و با حمایت، تشکیل و توسعه تیم‌های اجتماع محور گامی موثر در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداشته است.

شجاع اقبالی اظهارکرد: با توجه به اینکه خطر اعتیاد در کمین همه است، همه افراد باید نسبت به آگاه‌سازی خانواده و فرزندان خود اقدام کنند و ادارات ذیربط با تقویت و توسعه و تشکیل تیم‌های اجتماع محور برای پیشگیری و افزایش سطح آگاهی مردم تلاش کنند.

فرماندار نیر از نصب تابلوها و بنرهای مختلف برای پیشگیری از موادمخدر در شهر و روستاها خبرداد و گفت: با همت سپاه طرح محله اسلامی برای آگاه‌سازی مردم از معضلات اجتماعی برگزار می‌شود.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق موادمخدر در وضعیت سفید قرار دارد. آمار دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات موادمخدر درگیر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا