طرح زمستانه خرید کتاب در خراسان رضوی آغاز شد


طرح زمستانه خرید کتاب در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ملی زمستانه خرید کتاب با حضور 111 واحد کتابفروشی این استان از امروز نهم اسفند ماه به طور همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شد.

افشین تحفه‌گر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۲ واحد از کتابفروشیهای فعال خراسان رضوی در اجرای "طرح ملی زمستانه خرید کتاب" در سطح کلانشهر مشهد و ۲۹ واحد در دیگر شهرستانهای این استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: شهروندان کتابخوان در چارچوب این طرح فرهنگی اقتصادی که تا ۱۶ اسفند ماه جاری ادامه دارد قادر به خرید کتابها با ۲۵ درصد تخفیف تا سقف ۲ میلیون ریال خواهند بود.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب در استان بوده و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir کتابفروشیهای عضو این طرح را مشاهده کنند.

تحفه‌گر افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل زمستانه، خرید کتاب را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.

وی اضافه کرد: امسال پیش از این در قالب اجرای "طرح ملی پاییزه فروش کتاب" ۶۱ هزار و ۷۵۴ جلد کتاب به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۹۹۰ ریال در سطح خراسان رضوی به شهروندان کتابخوان فروخته شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر، طرح‌های فصلی فروش کتاب را توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز کرد که در اجرای این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از این وزارتخانه دریافت کنند.

خراسان رضوی ۸۱۷ ناشر دارد که از این تعداد ۴۲۷ ناشر فعال هستند.

جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی از خدمات ۲۰۱ کتابخانه مشارکتی و نهادی، ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و همچنین ۴۸ ایستگاه مطالعه در سطح این استان برخوردارند که از این تعداد ۵۰ کتابخانه در مشهد دایر است.

همچنین از مجموع ۲۴۰ کتابدار فعال در خراسان رضوی ۸۰ کتابدار در مشهد مشغول کار هستند که ۷۰ درصد کتابداران فعال در خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس