رییس علوم پزشکی: تعداد بیماران سرپایی کرونا در کرمان افزایش یافت


رییس علوم پزشکی: تعداد بیماران سرپایی کرونا در کرمان افزایش یافت

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اینکه تعداد مراجعه کنندگان و بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است، باید محدودیت ها به صورت جدی حفظ شود.

به گزارش ایرنا، حمید رضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست طرح شهید سلیمانی افزود: در حال حاضر تنها ویروس در گردش در استان کرمان ویروس جهش یافته است، که اگر طغیانی شود همه استان را درگیر می‌کند و شدت سرایت و مرگ و میر در نسخه جدید بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان سیرجان بیان کرد: طی ۲ هفته گذشته افزایش مرگ و میرها بویژه در کودکان و نوزادانشان از ویروس کرونا را در این شهرستان شاهد بودیم که کنترل ورودی و خروجی ها و قرنطینه اعمال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: با مراقبت های انجام شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیرجان در حال حاضر افزایش نداشته و حتی شیب ملایم نزولی هم دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در سه روستای شهرستان بافت که تعداد تست های مثبت کرونا بالا رفته بود، نیز حدود ۱۰۰ نفر با محدودیت های اعمال شده قرنطینه شده و ورودی و خروجی به این روستاها محصور شد.

رشیدی نژاد تاکید کرد: این اقدامات همگی برای جلوگیری و مواجه با طغیان ویروس جهش یافته کرونا است و اگر اتفاقی رخ بدهد، با یک واقعه اسف بار روبرو می شویم.

وی با انتقاد از برگزاری برخی تجمعات و جلسات افزود: مردم نگاهشان به ما مسئولان است و برخی رفتارها در انظار مناسب نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: باید رفتارهایی که در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته انجام دادیم را داشته باشیم، اما چهره شهر در حال حاضر چهره کرونایی نیست.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم ها در برخی نقاط در حال انجام است و افراد بعضا بدون ماسک در آن شرکت می کنند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اگر واکسن هم بزنیم فعلا کافی نیست و بهترین راه رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

به گفته رشیدی نژاد از ۱۰ مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا جدید و جهش یافته، تعدا پنج مورد مبتلای قطعی به این ویروس در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان شناسای شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: این دانشگاه در طرح شهید سلیمانی با تمامی طرفیت خود همکاری و فعالیت می کند.

وی گفت: آگاهی و اطلاع رسانی باید در رابطه با ویروس جهش یافته بیشتر و جدی شود و افراد با استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی مراقبت بیشتری از خودشان داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق