طرح زمستانه کتاب در استان یزد آغاز شد


طرح زمستانه کتاب در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز اجرای طرح زمستانه کتاب از امروز /شنبه/ همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های این استان خبر داد.

به گزارش شنبه روابط عمومی این اداره کل مجید جوادیان زاده گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با ارائه کارت ملی از نهم تا شانزدهم اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح زمستانه کتاب ۹۹، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب های مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح کتاب ها با یارانه ۲۰ درصدی به دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

فعالیت ۳۰ خانه مد در استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به قالب جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس گفت: هم اکنون ۳۰ خانه مد در استان یزد فعالیت می کنند.

« مجید جوادیان زاده» در مراسم نخستین رویداد مجازی مد و لباس استان یزد گفت: امروز حوزه مد و لباس را باید به شکل علمی و جدی مورد توجه قرار داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: مد و لباس نماد هویت هر جامعه و کشور است و بسیاری از کشورها را با لباس های آنها می توان شناخت که این نشان از اهمیت حوزه مد و لباس در جوامع مختلف است.

وی افزود: حوزه مد و لباس می توانند بازنمایاننده هویت جوامع باشد.

جوادیان زاده با اشاره به آمار خانه های مد در استان یزد گفت: در استان ۳۰ خانه مد و لباس داریم که این قالب فرصتی ایجاد کرده تا هنرمندان بتوانند بیشتر آثار خود را ارائه دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: معرفی توانمندی های خانه های مد و لباس استان و استفاده بهتر از فضای مجازی، پیوند با نهادهای دانشگاهی، حفظ هویت ایرانی و اسلامی و همچنین توجه ویژه به نمادهای یزدی از جمله اهداف ما در این جشنواره های مد و لباس است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری نخستین رویداد مجازی حوزه مد و لباس هستیم که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت