مشترکان گاز، کنتور هوشمند ساخت داخل دریافت می‌کنند


مشترکان گاز، کنتور هوشمند ساخت داخل دریافت می‌کنند

مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط برای مشترکان برق و گاز، کنتورهای هوشمند ساخت داخل نصب و هزینه‌اش را اقساطی از مشترکان دریافت کند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، نهم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند (د) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به‌منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، دولت مکلف است با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط کنتورهای هوشمند ساخت داخل برای مشترکان برق و گاز با اولویت مشترکان پرمصرف نصب و هزینه‌اش را اقساطی دریافت کند.

نمایندگان همچنین نحوه تعیین تعرفه سوخت نیروگاه‌های خودتأمین را که اقدام به تحویل همه یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند مشخص کردند.

بر اساس این بند، تعرفه سوخت نیروگاه‌های خودتأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو همه یا بخشی از برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل می‌دهند، به مقدار سوخت مصرفی برای برق تحویل‌شده به شبکه در ساعات اوج مصرف (در تابستان)، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس میانگین بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال ۹۷ تعیین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا