فرصت دنیا جاودان نیست پیش از مرگ به وصیت خود درباره اموال عمل کنید


 فرصت دنیا جاودان نیست پیش از مرگ به وصیت خود درباره اموال عمل کنید

آیت‌الله رشاد گفت: فرصت دنیا جاودان نیست پیش از مرگ خود به وصیت خود درباره اموال عمل کنید به دیگران آن را وانگذارند، پس از مرگ دست انسان از دنیا کوتاه است و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی اکبر رشاد» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فرازی از فرمایشات امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه طی سخنانی گفت: حضرت می‌فرمایند ای فرزند آدم خود وصی خویش باش درباره دارائی و اموال خود و آنچه را که دوست می‌داری و علاقه‌مند هستی که پس از مرگ تو ورثه انجام بدهند خود انجام بده.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بشر توهم مهلت طولانی داشتن است، عنوان کرد: غالبا بشر تصور می‌کند در زندگی فرصت طولانی دارد، این نحوه به فرصت نگاه کردن او را از دست یابی به بسیاری از نعمات و خدمات باز می دارد.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه انسان خیال می‌کند که وجود او ابدی است و این خیال فطری است، اظهار کرد: وجود انسان برای بلندمدت ساخته و پرداخته شده و برای زندگی جاوید ساخته شده است، اما توهم است که فکر کنیم زندگی جاوید مربوط به حیات دنیای پست است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تاکید کرد: بشر برای زندگی جاودان ساخته شده است اما آن برای عالم ماده نیست بلکه مربوط به عالم عالی آخرت است. انسان در عالم آخرت بی‌نهایت زندگی می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه ادامه داد: زمانی که طفل از رحم مادر جدا می‌شود ناراحت است و گریه می‌کند، انسان هم در دنیا چنین حالتی دارد و خود را جاودان می‌پندارد اما وقتی از دنیا جدا شود می‌فهمد به چه عالم وسیع و بزرگ و بهتری وارد شده است.

وی بیان کرد: بسیاری مسائل همچون خیرات و کارهای ماندگار خدماتی و دینی را قبول دارد به همین جهت وصیت می‌کند که بخشی از اموال او را در فلان امر خیر صرف کنند. اما اکثریت مردم از وراث با هزار و یک توجیهه از انجام وصیت متوفی سرباز می‌زنند.

آیت‌الله رشاد با تاکید به فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه پیش از مرگ خود به وصیت خود درباره اموال عمل کنید که دیگران آن را وانگذارند، گفت: پس از مرگ دست انسان از دنیا کوتاه است و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها