محدودیت و تعطیلی زیارت عتبات باید قواعد علمی داشته باشد و ذوقی نباشد


 محدودیت و تعطیلی زیارت عتبات باید قواعد علمی داشته باشد و ذوقی نباشد

آیت‌الله میرباقری گفت: به بهانه کرونا اطراف امام حسین(ع) را خلوت کردند، اگر توجیهی برای محدویت یا تعطیلی زیارت عتبات مطرح می‌شود، باید به‌صورتِ حرف روشنِ علمی زده شود و قواعد و قوارۀ علمی داشته باشد و ذوقی نباشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمهدی میرباقری» به مناسبت ماه رجب در شبکه سه صدا و سیما درباره کرونا و تعطیلی عتبات طی سخنانی گفت: نمی دانیم چقدر از موانع زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) جعلی و چقدر آن واقعی است.

وی افزود: مکرر گفته ایم به سازمان بهداشت جهانی کمترین اعتماد را هم نداریم، آنها دشمن هستند و پرونده سیاهی دارند، با طناب سازمان جهانی بهداشت در چاه نروید.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: ما نمی دانیم چگونه است؛ سال گذشته می‌گفتند کرونا از ایران به عراق آمده؛ عراق مرزها را بست؛ امسال می گویند کرونا از عراق به ایران آمده؛ ایران مرزها را می بندد؛ این سخنان هیچ حرف علمی واضح و روشنی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به بهانه کرونا اطراف امام حسین(ع) را خلوت کردند، گفت: عجیب است که فرستادن چهارده میلیون نوجوان و جوان به قتلگاه فضای مجازی، آسیب به بشریت نمی‌زند اما به بهانه کرونا اطراف امام حسین(ع) را خلوت می‌کنند.

وی افزود: اگر توجیهی برای محدویت یا تعطیلی زیارت عتبات مطرح می‌شود، باید به‌صورتِ حرف روشنِ علمی زده شود و قواعد و قوارۀ علمی داشته باشد و ذوقی نباشد.

آیت‌الله میرباقری اظهار کرد: سازمان‌های جهانی به‌قدری علم پزشکی را آمیخته به سیاست‌های آلوده کرده‌اند که انسان نگران می‌شود که آبرویی برای این علم باقی نگذارند. دانشمندانِ عزیز و ارجمند ما به آن دستگاه‌ها اعتماد نکنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: جامعۀ پزشکی کشور موردِ احترام و موردِ اعتمادِ همۀ ما هستند و به ‌شدت زحمت می‌کشند؛ خواهش ما از این بزرگواران این است که با سازمان بهداشت جهانی، که علم را آلودۀ به سیاست‌های غلط کرده‌اند و پروندۀ سیاهی در خیانت به ملت‌ها دارند، فاصله‌گذاری کنند و با طناب آنها به چاه نروند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی