ارسال 2606 اثر به جشنواره علمی ادبی اعتکاف/اعتکاف می تواند الگوی سبک زندگی شود


ارسال 2606 اثر به جشنواره علمی ادبی اعتکاف/اعتکاف می تواند الگوی سبک زندگی شود

ششمین جشنواره علمی و ادبی و هنری اعتکاف با شرکت 2606 اثر در رشته های شعر، داستان نویسی، مقاله، کتاب، خاطره قطعه ادبی، عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار آیین و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام تکیه ای، دبیر اجرایی ششمین جشنواره علمی ادبی اعتکاف با اشاره به برگزاری این جشنواره و آیین اختتامیه آن در ویژه برنامه اعتکاف که از تلویزیون اینترنتی عبرات پخش شد؛ گفت: آیین اختتامیه ششمین جشنواره علمی و ادبی اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با ۱۱۸۰ سال سابقه که با پول مستقیم امام عسگری علیه السلام توسط احمد اسحاق قمی ساخته شد برگزار و به پایان رسید.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل انتخاب محل اختتامیه ششمین جشنواره علمی ادبی اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری شهر قم پیشگامی این مسجد در برگزاری مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر از معتکفین بود تا شاهد ترویج اخلاق و معنویت در در بین جوانان باشیم.

حجت الاسلام تکیه ای گفت: ششمین جشنواره علمی و ادبی و هنری اعتکاف با شرکت ۲۶۰۶ اثر در رشته های شعر، داستان نویسی، مقاله، کتاب، خاطره قطعه ادبی، عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه به کار خود پایان داد و کمیته داوران در سه گروه ادبی علمی و هنری آثار شرکت‌کنندگان را و مورد بررسی قرار دادند تا بهترین آنها انتخاب شود. همچنین امسال با توجه به محدودیت های کرونایی و عدم حضور شرکت کنندگان ۳ وبینار با موضوعات علمی، ادبی و مراسم اختتامیه برگزار شد.

وی افزود: به برکت ششمین جشنواره علمی ادبی و هنری اعتکاف خلأ علمی در این سنت ناب اسلامی پر شد همانطور که می دانید اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی ایران است و توجه قشر فرهیخته به این عبادت جلب شده است به گونه‌ای که از ابتدای برگزاری جشنواره علمی و ادبی اعتکاف حدود ۷ هزار و ۴۵۰ اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده است که امیدواریم این اتفاق در زمینه‌های دیگر معنوی رخ دهد.

حجت الاسلام تکیه ای خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های اعتکاف مسجد نشینی، قران خواندن و شب زنده داری است که می تواند به عنوان الگوی سبک زندگی دینی برای هر انسانی تسری یابد. امسال نیز با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا افراد می‌توانند به جای اعمال اعتکاف دعای ام داوود را به جای آوردند که امام صادق علیه السلام تضمین به حاجت روایی قرائت کننده آن کرده است.همانطور که میدانید اعتکاف از شعایر الهی است و نباید به هیچ وجه ممکن تعطیل شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها