94 درصد جمعیت روستایی در خراسان جنوبی گازدار شدند


94 درصد جمعیت روستایی در خراسان جنوبی گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد روستاهای گازدار استان به 1313 روستا و جمعیت تحت پوشش روستایی به 94 درصد افزایش یافته است که بالاتر از میانگین کشوری است.

سید محمود هاشمی، امروز شنبه 9 اسفند به رسانه‌ها گفت: با تلاش و همت تمامی کارکنان، موفق شدیم طی سالیان اخیر افتخارات گسترده‌ای را در کارنامه خدمت رسانی شرکت گاز استان ثبت کنیم و ثبت این افتخارات مرهون تلاش کارکنانی است که خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در گازرسانی روستایی موفق به کسب رکورد بی سابقه گازرسانی به ۵۵۸ روستا در طول یک سال شده‌ایم که این حجم گازرسانی روستایی در مدت یک سال، در طول فعالیت شصت ساله شرکت ملی گاز ایران یک رکورد بی سابقه در بین شرکت‌های گاز استانی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: طی سه سال گذشته رشد بی سابقه‌ای در گازرسانی روستایی خراسان جنوبی شکل گرفته است به طوری که تا ابتدای سال ۱۳۹۷ تنها ۲۹۳ روستای خراسان جنوبی با ۴۶ درصد جمعیت پوشش روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند و به همین دلیل این استان یکی از چهار استان کم برخوردار در حوزه گازرسانی در کشور محسوب می‌شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز استان و حمایت کامل شرکت ملی گاز ایران که دستاورد این همکاری، گازرسانی به ۱۰۲۰ روستا طی سه سال اخیر بود، در حال حاضر تعداد روستاهای گازدار استان به ۱۳۱۳ روستا و جمعیت تحت پوشش روستایی به ۹۴ درصد افزایش یافته است که بالاتر از میانگین کشوری است؛ ضمن اینکه گازرسانی به ۱۰۲۰ روستا طی سه سال نیز یک رکورد قابل توجه در سطح شرکت ملی گاز ایران در حوزه گازرسانی به روستاها است.

هاشمی در خصوص گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز گفت: خوشبختانه با توجه به بستر مناسب ایجادشده جهت گازرسانی به واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد ، شرکت گاز خراسان جنوبی با تکیه بر کارکنان متعهد و پرتلاش خود، با گازرسانی به ۹۱۰ واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه فوق، حائز کسب رتبه نخست از لحاظ تعداد صنایع وفق مصوبه در بین شرکت‌های گاز استانی شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گازرسانی به صنایع توانسته‌ایم راه ۱۰ ساله را در کمتر از دو سال طی کنیم، افزود: تا ابتدای سال ۹۷ و گذشت ۱۱ سال از فعالیت شرکت گاز استان، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان ۵۰۸ واحد بود که با گازرسانی به ۹۳۲ واحد صنعتی طی دو سال ۹۷ و ۹۸ ، این تعداد در ابتدای سال ۹۹ به ۱۴۴۰ واحد صنعتی گازدار رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در واقع در دو سال گذشته سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

هاشمی یادآور شد: در سال جاری نیز گازرسانی به ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی باقیمانده خراسان جنوبی به شبگه گاز متصل خواهند شد و منتظر احداث واحدهای صنعتی جدید و گازرسانی به این واحدها هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های نقدینگی و شرایط اقتصادی کشور، شتاب گازرسانی در خراسان جنوبی به‌ صورت قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته است که این امر نشانگر تلاش جدی کارکنان مجموعه شرکت گاز خراسان جنوبی و عزم راسخ همکاران برای خدمت رسانی به هم استانی های گرامی و حمایت کم‌نظیر شرکت ملی گاز ایران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !