اگر رعایت نکنید مجبور به تعطیلی اصناف خواهیم شد/ افراد خاطی معرفی شوند


اگر رعایت نکنید مجبور به تعطیلی اصناف خواهیم شد/ افراد خاطی معرفی شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشنهاد کرد: باید افراد خاطی را به مردم معرفی کنیم و این رفتار باعث پیشگیری خواهد شد و یک نوع جریمه خواهد بود.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز 9 اسفندماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: با توجه به شواهد و علایم بالینی و مطابق رهگیری‌های انجام شده، 10 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند، روز گذشته آزمایش آنها انجام شد که متاسفانه 5 نفرشان مبتلا به کرونای انگلیسی شده بودند.

وی با تاکید برآنکه ویروس کرونای جدید در استان کرمان در گردش است، اظهار کرد: در بیماری کرونای جهش یافته بیماران یک دفعه بدحال می‌شوند و سرایت آن بیشتر از قبل و میزان مرگ و میر آن یک و نیم برابر از ویروس قبلی بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: این یک هشداری برای عموم است و انتظار داریم که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان سیرجان عنوان کرد: در سیرجان مرگ و میر و بروز بیماری بیشتر است و باید فکر کنیم و به لحاظ بالینی احتمال در گردش بودن ویروس جهش یافته انگلیسی در آنجا بیشتر است.

رشیدی نژاد بیان کرد: باید احتمال دهیم ویروسی که اکنون به آن مبتلا می‌شویم، ویروس جهش یافته است بنابراین رفتارها باید تغییر پیدا کند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنیم و اگر سختگیری که در سیرجان اعمال می شود، صورت نمی گرفت اکنون وضعیت این شهر قرمز شده بود.

وی با تاکید برآنکه قبل از وقوع حادثه باید اقدامات پیشگیری را انجام دهیم تا بروز و شدت بیماری کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در نظارت‌ها شاهد شلوغی برخی از جاها به خصوص اغذیه فروشی‌ها، مجالس عمومی و ... هستیم که اخطارهای شفاهی و کتبی را داده‌ایم و دوست نداریم صنفی بسته شود ولی اگر وضعیت تغییر رنگ پیدا کند براساس پروتکل‌ها مجبور به تعطیلی خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشنهاد کرد: باید افراد خاطی به مردم معرفی کنیم و این رفتار باعث پیشگیری خواهد شد و این یک نوع جریمه خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !