رئیس جدید هیات ورزش روستایی کرمانشاه انتخاب شد


رئیس جدید هیات  ورزش روستایی  کرمانشاه انتخاب شد

زهرا کشتمند برای مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه انتخاب شد.

مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه، امروز(9 اسفند) با حضور رئیس فدراسیون و مسئولین ورزش استان برگزار شد و زهرا کشتمند با کسب اکثریت آراء برای مدت چهار سال سکان هدایت این هیات را بدست گرفت.

در این مجمع نوروز درویشی، عباس عباسی، زهرا کشتمند و فردین مقدادی چهار کاندیدای احراز پست ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه بودند که پس از عدم حضور عباس عباسی و فردین مقدادی در مجمع - به منزله انصراف- رای گیری برای انتخاب یکی از دو کاندیدای باقی مانده - نوروز درویشی و زهرا کشتمند - انجام شد و در نهایت زهرا کشتمند با کسب 10 رای موافق از مجموع 16 رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

رئیس جدید هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان پیش از انجام رای گیری در تشریح مهمترین برنامه های پیش روی خود برای چهار سال آینده هیات، اظهار کرد: هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی از مردمی‌ترین و موثرترین هیات های ورزشی است که هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی می تواند نقش مهمی را در ورزش کشور ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه های خود برای توسعه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در روستاهای استان، گفت: بدنبال تشکیل و راه اندازی خانه های ورزش در اکثر روستاهای استان هستیم.

کشتمند افزود: همچنین باتوجه به اینکه درحال حاضر اطلاعات کاملی از وضعیت ورزشکاران رشته های بومی محلی در استان نداریم، بنا داریم تا بانک اطلاعاتی ورزشکاران، مربیان و داوران رشته های بومی محلی را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با هیات های همگانی و دانش آموزی، حمایت از طرح های آموزشی و تحقیقاتی با موضوع ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و معرفی بازی های بومی محلی استان از طریق رسانه ها از دیگر اقداماتی است که آن را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس جدید هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان در ادامه از برنامه ریزی برای برگزاری المپیاد ورزش های کلاسیک و ورزش های سنتی مانند کشتی زوران با بهره مندی از قابلیت های موجود خبرداد.

وی تاکید کرد: درتلاشیم تا طی سال آینده طرح ملی قامت سنجی زنان و مردان روستایی را بصورت گسترده‌تر در روستاهای استان اجرا کنیم.

کشتمند گفت: استان کرمانشاه حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 500 هزار نفر از این جمعیت در روستاها زندگی می کنند که قابلیت های بسیار زیادی برای گسترش ورزش قهرمانی دارند و باید نگاه ویژه ای به آنها داشته باشیم.

پیش از این بهرام بهروش رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بود.

مصطفی باباملکی نیز در ماه های اخیر سرپرستی این هیات را تا زمان برگزاری انتخاب برعهده داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!