تلاش کردیم بیمارستان شریعتی وارد موج اول کرونا نشود


تلاش کردیم بیمارستان شریعتی وارد موج اول کرونا نشود

ایران اکونومیست-کریمی گفت: تلاش کردیم بیمارستان شریعتی وارد موج اول کرونا نشود، اما این بیمارستان، بیمارستان یاس را از همه نظر برای مقابله با کووید 19 تجهیز کرد.

تلاش کردیم بیمارستان شریعتی وارد موج اول کرونا نشود

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاحیه پروژه‌های بیمارستان شریعتی از جمله؛ ساختمان امید، کلینیک ویژه، ساختمان خیرساز امیرالمومنین (ع) و سیکلوترون تولید کننده رادیو دارو که با حضور قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان مجموعه پیچیده‌ای است و مدیریت سختی دارد و امروزه سخت‌ترین مدیریت در دانشگاه مدیریت بیمارستان است.

او افزود: مدت‌ها شاهد تلاش تمام کادر درمان بیمارستان شریعتی بوده‌ایم و اکنون هم در حوزه ساخت و ساز شاهد افتتاح طرح‌های مهمی هستیم.

کریمی گفت: در کل بیمارستان‌های ما به خوبی اداره نشده‌اند، اما بیمارستان شریعتی از سال ۵۳ با پیش بینی دقیق طراحی و ساخته شده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت و ساز بیمارستان شریعتی ۲

او ادامه داد: به دلیل اضافه کردن فضا‌های مختلف به فضای اصلی بیمارستان، نظم اصلی به هم خورده است که این مورد را در بیمارستان‌های دیگر هم مشاهده کرده‌ایم. ساخت و ساز بیمارستان شریعتی ۲، بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ۲۳ میلیون یورو تجهیزات بیمارستانی به صورت دلاری و ریالی توسط دولت تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: باید چاره‌ای برای ایجاد یک پارکینگ مناسب در این بیمارستان اندیشیده شود، زیرا هم اکنون پرسنل بیمارستان حتی یک جای پارک مشخص و ثابت ندارند.

او گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم بیمارستان شریعتی وارد موج اول کرونا نشود، اما این بیمارستان، بیمارستان یاس را از همه نظر برای مقابله با کووید ۱۹ تجهیز کرد و در موج‌های دوم و سوم بیمارستان شریعتی کامل در اختیار بخش کرونا قرار گرفت.

کریمی یادآوری کرد: امیدواریم شاهد موج چهارم کرونا در کشور نباشیم، اما اگر این اتفاق افتاد تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی برای این اتفاق آماده و مجهز هستند. خوشبختانه تا کنون بیمارستان‌های دانشگاه نقش موثری در کنترل امواج کرونا داشته اند و کمک‌های دکتر جان بابایی و سرکشی‌های شبانه ایشان قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن