فرماندار نهبندان: آماده کمک برای از سرگیری احداث کارخانه شیر هستیم


فرماندار نهبندان: آماده کمک برای از سرگیری احداث کارخانه شیر هستیم

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: همه تلاش ما این است که با رفع مشکلات سرمایه‌گذار کارخانه شیر در این شهرستان، روند اجرای طرح از سرگرفته شود.

مجید بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند احداث کارخانه شیر نهبندان به دلیل مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار با بانک کشاورزی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه فرآوری شیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات جدید از محل تسهیلات جهش تولید به سرمایه‌گذار طرح را داریم ولی تاکنون سرمایه‌گذار به دلیل معوقات بانکی استقبال نکرده است.

فرماندار نهبندان گفت: سرمایه‌گذار کارخانه شیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معوقات بانکی دارد و تا این معوقات پرداخت نشود، نمی‌تواند از تسهیلات جدید استفاده کند.

وی عنوان کرد: همچنین چندی پیش برای رفع مشکل معوقات کارخانه جلسه‌ای برگزار شد تا با همکاری بانک کشاورزی از محل تسهیلات داخلی بانک، معوقات طرح پرداخت و مشکل سرمایه‌گذار رفع شود.

بیکی افزود: عملیات اجرایی ساختمان کارخانه شیر به اتمام رسیده و نصب تجهیزات باقی مانده که هشت میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نصب تجهیزات کارخانه نیاز است.

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت فرآوری ۶ هزار و ۶۰۰ تن شیر را در سال دارد گفت: مقرر شد با توجه به اینکه نهبندان قطب پرورش شتر در خراسان جنوبی است، در این کارخانه خط فرآوری شیر شتر نیز ایجاد شود.

احداث کارخانه شیر نهبندان سال ۸۹ در زمینی به مساحت حدود ۳ هکتار آغاز شد و با گذشت ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس