کریمی: برای کسب ششمین قهرمانی متوالی عملکرد خوبی داشتیم/ خلا نوجوانان و بزرگسالان باید با لیگ امید پر شود


کریمی: برای کسب ششمین قهرمانی متوالی عملکرد خوبی داشتیم/ خلا نوجوانان و بزرگسالان باید با لیگ امید پر شود

مربی تیم تکواندو نوجوانان کن گفت: برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی خود در لیگ نوجوانان عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دادیم.

حسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری لیگ تکواندو نوجوانان اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی نحوه برگزاری لیگ تغییر کرده بود و ما شاهد حضور 13 تیم در مسابقات بودیم که شلوغ‌ترین لیگ تکواندو کشور بود. مسابقات در دو مرحله برگزار شد. در مرحله اول با حضور سه گروه برگزار شد که از هر گروه 2 تیم به دور نهایی صعود کرد و مرحله پایانی نیز با حضور 6 تیم به صورت دوره‌ای برگزار شد و بازی‌ها خیلی سخت و نفس‌گیر پیگیری شد.

وی در خصوص قهرمانی کن گفت: این قهرمانی، ششمین قهرمانی متوالی تیم لوازم خانگی کن در رده نوجوانان بود. تیم خیلی خوب داشتیم و با حداقل نفرات کار را آغاز کردیم. 80، 90 درصد بچه‌ها از رده خردسالان و نونهالان در باشگاه کن حضور داشتند و به تیم نوجوانان تزریق شدند. در مجموع عملکرد خوبی داشتیم و تنها در یک یا دو وزن انتظارات ما برآورده نشد و در نهایت توانستیم با 5 پیروزی و عبور کردن از سد تمام رقبا به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان کن در خصوص حضور دو تیم کن و آینده سازان کن در مسابقات تاکید کرد: این توانمندی خوب باشگاه ما را نشان می‌دهد که می‌تواند در لیگ نوجوانان دو تیم داشته باشد و همزمان به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی دست پیدا کند. تیم آینده سازان ما پشتوانه تیم اصلی است و اکثر بچه‌ها سال اول حضور در رده سنی نوجوانان را پشت سر می‌گذاشتند و فراتر از انتظارظاهر شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند. ما برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود و با وجود قطعی شدن قهرمانی در مقابل تیم آینده‌سازان حاضر شدیم و با وجودی که می‌توانستیم به این تیم امتیاز بدهیم، اما این کار را نکردیم و مقابل آینده سازان به پیروزی رسیدیم.

کریمی در خصوص اینکه لیگ تکواندو نوجوانان چقدر می‌تواند در آینده به تیم ملی برای حضور چهره‌های جدید کمک کند، یادآور شد: در تمامی اوزان بازیکنان باکیفیتی حضور داشتند و با وجودی که مسابقات با شرایط ویژه برگزار شد، اما بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌ها دیدم. در اوزان سنگین‌ وزن نیز چند بازیکن که سابقه حضور در تیم ملی نونهالان را داشتند، در لیگ نوجوانان عملکرد خوبی داشتند.

وی افزود: به نظر من مهمتر از شناسایی و کشف استعدادها، حفظ آنها است و خلا برگزاری رده سنی نوجوانان تابزرگسالان حتماً با برنامه‌ای از سوی فدراسیون پر شود. تنها در قانون لیگ بزرگسالان عنوان شده که هر تیم لیگ برتری باید یک بازیکن رده سنی نوجوانان در ترکیب خود استفاده کند. اگر این قانون نبود تیم‌ها ریسک نمی‌کردند و به خاطر حساسیت مسابقات به نوجوانان میدان نمی‌دادند. خلا دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان باید با لیگ رده سنی امید مانند تمام رشته‌ها پر شود تا بازیکنان بعد از رده سنی نوجوانان همچنان با انگیزه نکواندو خود را ادامه بدهند و به خاطر مشکلات زندگی از گود خارج نشوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل