280 هزار شغل روستایی در کشور ایجاد شده است/ نام عطاآباد در کشور ماندگار می ماند


280 هزار شغل روستایی در کشور ایجاد شده است/ نام عطاآباد در کشور ماندگار می ماند

جهانگیری گفت: از محل اعتبارات ذخایر صندوق ارزی در روستاهای کشور 280 هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (شنبه ۹ اسفند) در آیین بهره برداری از طرح های تولیدی و اشتغالزایی روستایی گلستان اظهار کرد: اقدامات وسیع در سطح کشور در دست اقدام است و مردم بر اساس ظرفیت های منطقه کارهای مهمی را در دست اقدام دارند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در کشوری که با پدیده شوم تحریم ظالمانه آمریکا رو به رو هستیم و همه فشار بر روی آن است که مردم به نقطه ای برسند که از فشار زندگی به تنگ بیایند.
جهانگیری گفت: موضوع بعدی ویروس کرونا است که زندگی مردم را در ابعاد مختلف مثل مسائل اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی افزود: در چنین شرایطی در روستای عطاآباد وضعیت جدیدی را شاهد هستیم و همه فعالیت ها گویای آن است که مردم روستا از فرصت ها بهترین استفاده را داشتند.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: نام عطاآباد در کشور ماندگار خواهد شد چرا که در روستایی با جمعیت پنج هزار نفر ساکن یک نفر بیکار نیست.
جهانگیری افزود: روستایی مثل عطاآباد در کشور نمونه است و مردم می توانند در هر روستایی طرح هایی داشته باشند که حتی یک نفر هم بیکار نباشد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دیدار مسئولان با مقام معظم رهبری به مسئله حاشیه نشینی تاکید شد و یکی از کارها برای کاهش این معضل افزایش اشتغال و رفاه جامعه روستایی است.
جهانگیری ابراز داشت: قبل از این دولت 14 هزار روستا گازکشی شده بود که امروز به 35 هزار روستا رسیده است.
وی یادآور شد: در دیدار با مقام معظم رهبری به برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تاکید شد تا روستائیان از این تسهیلات بهره مند شوند.
معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: از این محل 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد متوسط 6 درصد تسهیلات پرداخت شد که 280 هزار نفر شغل از این اعتبارات ایجاد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق