راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی پنج سال ساخته می‌شود


راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی پنج سال ساخته می‌شود

گرگان ـ ایرنا ـ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی دولت در برقراری مسیر ریلی گرگان - مشهد گفت که این راه‌آهن با کمک بازار سرمایه طی مدت پنج سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد اسلامی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی به بندرترکمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: دولت تلاش می کند با ترسیم ساز و کار اجرایی قدرتمند و با استفاده از فرصت بازار سرمایه، مسیر تکمیل این راه آهن را ترسیم کند.

وی افزود: کارهای مالی و حقوقی برای تامین سرمایه مورد نیاز این پروژه از بازار سرمایه به مراحل پایانی رسیده و اگر در تامین منابع مالی وقفه ایجاد نشود، این مسیر ریلی در مدت زمان پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت از تمام ظرفیت برای تحقق آرزوی دیرین مردم گلستان و برقراری راه دسترسی ریلی به مشهد تلاش خواهد کرد.

راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی پنج سال ساخته می‌شود

ساخت مسیر ریلی گرگان - بجنورد - مشهد سال ۱۳۸۸ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد اما به دلیل کمبود بودجه ساخت آن متوقف گردید.

دکتر روحانی رییس جمهوری در سفر استانی پارسال به خراسان شمالی گفته بود: اجرای پروژه ریلی مشهد- بجنورد- گرگان در برنامه است اما برای این پروژه نیاز است سرمایه‌گذار وارد عرصه شود.

این پروژه ظرفیت حمل بار تا ۱.۶ میلیون تن و ظرفیت جابه جایی سالانه ۲ الی ۴ میلیون مسافر را دارد

طول این راه‌آهن حدود ۵۷۰ کیلومتر است که ابتدای مسیر از خروجی ایستگاه گرگان شروع می‌شود و از شهرهای سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان، اخلمد عبور کرده و به گلبهار مشهد ختم می‌شود.

این راه‌آهن، یک‌خطه و دارای ۲۷ ایستگاه و بالغ‌ بر ۱۵ کیلومتر تونل است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند احداث بندر خواجه نفس اشاره کرد و گفت: به علت حجم بالای رسوبات در سواحل گلستان، این پروژه پرهزینه بوده و توجیه اقتصادی ندارد

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...