هتل‌های همدان بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده پذیرش می‌کنند


هتل‌های همدان بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده پذیرش می‌کنند

همدان- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: هتل‌ها و رستوران‌های این استان بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا بیش از عدد و ظرفیت پیش بینی شده اقدام به پذیرش می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ سردار مهدی فرجی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: درصدی از سوی ستاد ملی کرونا برای پذیرش مهمان از سوی هتل ها و رستوران ها در نظر گرفته شده است که بررسی واقعیت موجود نشان دهنده بی توجهی به این مصوبه است.

وی اضافه کرد: افزایش شمار مراسم عروسی یکی از عوامل پذیرش بیش از ظرفیت موجود به شمار می رود که باید به دقت به این موضوع برای حفظ وضعیت کنونی کرونا در استان و روند نزولی آن، نظارت کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بازگشایی نمایشگاه بین المللی در همدان با مجوز ملی بود با این وجود شاهد تجمع افراد در بیرون از نمایشگاه و درهای ورودی بودیم همچنین با وجود کنترل ورودی ها فاصله گذاری فیزیکی درون نمایشگاه رعایت نمی شد.

سردار فرجی اضافه کرد: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در فروشگاه ها زنجیره ای نیز مناسب نیست و با وجود کنترل استفاده مشتریان از ماسک و هشدارهای پیاپی از طریق بلندگو اما داخل فروشگاه نمی توان برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی اقدامی کرد.

وی شرایط بازار و پاساژ ها را غیرقابل کنترل توصیف کرد و گفت: نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تلاش بازاریان در جلب مشتری در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بررسی وضعیت رعایت اصول بهداشت فردی از سوی شهروندان در مقایسه با سایر استان ها بیانگر این است که مردم همدان توجه زیادی به استفاده از ماسک دارند به گونه ای که این استان در این باره دارای رتبه برتر در کشور است.

سردار فرجی اضافه کرد: محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا سه بامداد در شهرستان همدان همچنان دایر است با این وجود شاهد تردد کاروان های عروسی در این ساعات هستیم که این کار به نوعی دهن کجی به سلامتی مردم به شمار می رود.

وی گفت: نامنویسی از مردم برای سفر نوروزی آغاز شده و در یکی از مساجد ۲ شهروند با استفاده از این مکان برای ثبت نام متقاضیان به صورت هفتگی ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را با اتوبوس و قطار به مشهد مقدس می برد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: نگرانی از تجمع بیماران در مطب ها و ویزیت گروهی در مطب مربوط به زنان و زایمان زیاد است همچنین شاهد حضور خودروهای غیربومی متعلق به استان های غربی در این مطب ها هستیم که این حضور علاوه بر افزایش ازدحام احتمال انتقال بیماری از سایر استان ها به همدان را بیشتر می‌کند.

وی گفت: برخی ادارات، سازمان ها و جلسه ها اقدام به برگزاری جلسه می کنند که به تازگی یادواره ای در یکی از شهرستان ها و با حضور فرماندار این شهرستان مدیریت شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان تویسرکان هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشت محدودیت هایی برای ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان از سوی پلیس اعمال شد که هم اینک شاهد تغییر رنگ این شهرستان به زرد هستیم.

سرهنگ «حمیدرضا سعیدزاده» اضافه کرد: ۹۰ درصد رانندگان غیربومی که قصد ورود به شهرستان تویسرکان را داشتند با توجه به هشدار پلیس بازگشتند و درصد کمی از دستور پلیس تمرد کرده که اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح محدودیت تردد در شهرستان همدان سه هزار و ۶۰۵ مورد تذکر به رانندگان داده شد و ۲ هزار ۸۸۰ دستگاه خودرو به علت بی توجهی به هشدارهای پلیسی و شکستن محدودت ها اعمال قانون شدند.

سرهنگ سعیدزاده بیان کرد: یک هفته گذشته ۱۶۵ بازدید از صنوف این استان صورت گرفت که ۲۷ واحد پلمب شد و متولیان ۳۲ واحد تذکر دریافت کرده و تخلف متصدیان ۵۴ واحد صورتجلسه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!