برپایی نمایشگاه تا پایان فروردین 1400 در همدان ممنوع شد


برپایی نمایشگاه تا پایان فروردین 1400 در همدان ممنوع شد

همدان- ایرنا- سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا همدان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تا پایان فروردین سال آینده هیچگونه نمایشگاهی در این استان دایر نمی‌شود.

به گزارش ایرنا؛ مهرداد نادری فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نامه ای به وزارت کشور برای قرار نگرفتن همدان در شهرهای مسافرپذیر ارسال شده که در پاسخ بیان شد در حال حاضر مطابق طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا و بر اساس محدودیت های پیش بینی شده بر اساس رنگ بندی عمل شود.

وی اضافه کرد: به تازگی مدیرکل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نوروز ۱۴۰۰ هیچ یک از مدارس باز نبوده و مسافری در مدارس پذیرش نمی شود که به طور حتم این اقدام سبب هجوم مسافران به سمت خانه مسافرها می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت خانه مسافرها در دست ما نبوده کنترل این موضوع دشوار می شود با این وجود مقرر شد میراث فرهنگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بر این روند نظارت داشته باشند.

نادری فر ادامه داد: فعالیت خانه مسافرهای دارای مجوز با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است اما سایر خانه مسافرهای غیرمجاز در صورت فعالیت، فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شود.

وی بیان کرد: میزان گزارش های دریافتی درباره تخلف کلینیک ها، داروخانه ها، مطب و آزمایشگاه ها از پروتکل های ابلاغی زیاد است که مقرر شد بازرسی از این مراکز بیشتر شود.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان گفت: برای شب بازار و بازار روزها نیز شهرداری مکلف به گماردن ماموری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خط کشی بین بساط گستران و رعایت فاصله بین آنها شد و اصناف هم ملزم به توجیه صنوف زیر مجموعه خود در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای منتهی به نوروز شدند.

نادری فر ادامه داد: با وجود اینکه هم اینک وضعیت شهرستان اسدآباد آبی گزارش شده است اما این وضعیت به شدت شکننده است و احتمال می رود به یکباره رنگ این شهرستان نیز تغییر یابد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم اینک شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد هستند.

رشید حیدری مقدم افزود: شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد در شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان موثر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک