حدود 10هزار خودرو غیربومی در مازندران اعمال قانون شدند


حدود 10هزار خودرو غیربومی در مازندران اعمال قانون شدند

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران اعلام کرد که از 18 بهمن ماه و با آغاز مرحله دوم طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به مازندران، برای مالکان 9 هزار و 500 دستگاه خودروی غیربومی جریمه پنج میلیون ریالی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی پلیس راه مازندران، سرهنگ علیرضا قدمی بر تداوم ممنوعیت ورود به مازندران برای غیربومیان تاکید کرد و افزود: در مرحله دوم طرح محدودیت‌های کرونایی در جاده‌های ارتباطی مازندران که از ۱۸ بهمن ماه گذشته آغاز شد از ورود ۱۸ هزار خودرو غیربومی به این استان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه تردد خودروها در مبادی ورودی استان به‌ویژه در روزهای پایان هفته‌ها به‌ طور جدی توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروهای انتظامی کنترل می‌شود، از تشدید طرح نظارت و جلوگیری از ورود خودروها با پلاک‌ غیربومی به مبادی ورودی استان همزمان با فرا رسیدن سال نو خبرداد و اجرای این طرح را در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ذکر کرد.

رییس پلیس راه مازندران از استقرار ماموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در ۵۷ نقطه از سطح شهر مازندران با هدف اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی خبر داد و افزود: با مالکان خودروهای غیربومی که قصد ورود به مازندران را دارند، برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ قدمی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت که تاکنون برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به این استان برای تعطیلات نوروزی تصمیمی اتخاذ نشده است و به احتمال فراوان از ۲۰ اسفند ماه به بعد در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش ناپایداری‌ها، شرایط جوی در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر را عادی و وضعیت ترافیک در این مناطق را نیز روان و سطح راه‌ها را نیز خشک اعلام کرد.

تردد غیرمجاز خودروها در استانهای مشمول محدودیت های کرونایی در صورت وجود شهرهای قرمز تا ۱۰ میلیون ریال و در شهرهای نارنجی نیز تا پنج میلیون ریال جریمه به همراه خواهد داشت.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضع راه‌های استان است.

از ۲۲ شهرستان مازندران، هم‌اکنون، هفت شهرستان در وضعیت آبی، ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستنا نیز در وضعیت نارجی کرونا قرار دارند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ظرف ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای تشخیص بالینی، ۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این واحد دانشگاه بستری هستند و طی همین مدت نیز ۶۶ بیمار مشکوک به کرونا نیز از بیمارستان‌ها مرخص شدند و روند تکمیل درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم‌اکنون ۵۴۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی بستری‌اند که از این تعداد ۱۴۰ نفر با علایم حاد تنفسی در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۱۴۷ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مازندران دارای دو واحد دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان