تزریق واکسن به چهار هزار نفر در مازندران آغاز شد


تزریق واکسن به چهار هزار نفر در مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - مرحله دوم تزریق واکسن کرونای « اسپوتنیک وی » در مازندران با اولویت کادر درمانی و نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی آغاز و سهمیه استان در این مرحله چهار هزار دوز اعلام شده است.

مازندران در مرحله اول توزیع واکسن کرونا در کشور ۶۲۵ دوز سهمیه داشت که ۴۸۰ دوز آن به کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های محل پذیرش بیماران کرونایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۱۴۵ دوز هم به کادر درمانی شاغل در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل تزریق شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای مرحله دوم حدود هشت هزار دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داد که به چهار هزار نفر طی دو نوبت تزریق می شود.
دکتر قاسم اویس افزود : در این مرحله نیز علاوه بر کادر درمانی خط مقدم مقابله با ویروس کرونا و نیروهای مرکز فوریت های پزشکی ، ۲۵۰ نفر از جانبازان و معلولان مستقر در اقامتگاه‌های مراکز توانبخشی واکسن را دریافت خواهند کرد.
وی با اعلام این که به مرور زمان با دریافت سهمیه بیشتر تزریق واکسن به سایر شهروندان هم در دستور کار قرار می گیرد ، گفت : در مرحله سوم برنامه ریزی برای تزریق واکسن به سالمندان بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه ای برنامه ریزی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به دریافت کنندگان مرحله اول هم توضیح داد : طبق برنامه نوبت دوم واکسن حداقل باید ۲۱ روز پس از نوبت اول تزریق شود و برنامه ریزی در مازندران برای ۱۲ اسفند ماه است تا تمامی ۴۸۰ نفری که نوبت اول را دریافت کردند ، نوبت دوم هم به آنها تزریق شود.

مرحله نخست تزریق واکسن اسپوتنیک وی در مازندران ۱۲ بهمن ماه انجام شده بود.

ویروس کرونا ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران شیوع یافت. این استان تاکنون پیک سه موج این ویروس را پشت سر گذاشت و براساس آخرین آمار در یک سال گذشته حدود ۳۲ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند. کرونا در این مدت حدود ۲ هزار و ۹۳۰ قربانی در مازندران گرفت.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون حدود ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند. ۱۸۱ تن از این بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!