کاهش 6.7 درصدی مشترکان پرمصرف خانگی در کشور


کاهش 6.7 درصدی مشترکان پرمصرف خانگی در کشور

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: 6.7 درصد از جمعیت مشترکان خانگی پرمصرف در کشور کاهش یافته که تا پیک تابستان آینده به 10 درصد می‌رسد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از توانیر، «غلامعلی رخشانی‌مهر» در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح «برق امید» که با حضور وزیر نیرو و از طریق ویدیو کنفرانس و برقراری ارتباط تصویری با شرکت‌های توزیع برق در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، افزود: سهم مشترکان شهری با ۴۶ میلیون قبض خانگی ۲۰ درصد کم‌مصرف، ۴۹ درصد خوش‌مصرف و ۳۰ درصد پرمصرف و مشترکان روستایی ۳۰ درصد کم مصرف ،۴۷ درصد خوش مصرف و ۲۳ درصد پرمصرف است که اکنون۴.۳ درصد به مشترکان کم‌مصرف و ۲.۴ درصد به مشترکان خوش‌مصرف افزوده شده است.

وی با اشاره به تک‌رقمی شدن تلفات شبکه توزیع در سال ۹۸، از هدف‌گذاری برای کاهش تلفات ۹.۷۶ درصدی به ۹.۲ درصد تا پایان سال جاری و پیشرفت خوب برنامه‌ها در این خصوص خبر داد.

رخشانی‌مهر، تمرکز شرکت‌های توزیع برای وصول ۱۰۲ تا ۱۰۴ درصدی مطالبات را که بخشی از مانده مطالبات سال‌های قبل را نیز شامل می شود، مورد توجه قرار داد که تاکنون افزایش هشت درصدی وصولی نسبت به سال گذشته در پی داشته و ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد از ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات امسال شرکت‌ها وصول شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، پوشش خدمات غیرحضوری برق را هم اکنون ۷۵ درصد عنوان کرد که در تعدادی از شرکت‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده و با توجه به زمان باقی‌مانده تا استقرار کامل طرح (۱۹ خرداد ۱۴۰۰) پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، پوشش ۱۰۰‌درصدی ارائه خدمات غیرحضوری برق به مردم محقق شود.

وی پیشرفت طرح برق امید و اجرای ۲ برنامه ۲ ماهه در این زمینه را مطابق برنامه‌ریزی ذکر کرد که طی این مدت، از مجموع ۶۰ میلیون قبض برق خانگی ۲۲.۵ درصد کم‌مصرف، ۴۸.۹ درصد خوش مصرف و ۲۸.۵ درصد پرمصرف بودند.

این مسوول، با اشاره به این‌که در این مدت ۶.۷ درصد از جمعیت مشترکان خانگی پرمصرف در کشور کاهش یافته است، خاطرنشان‌کرد: هدف ما کاهش ۱۰ درصدی مشترکان پر مصرف تا پیک تابستان امسال است.

رخشانی‌مهر از عزم بخش توزیع برای افزایش مشترکان کم مصرف از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تا پایان سال نخست اجرای طرح خبر داد و بیشترین سهم مشترکان مشمول طرح برق امید در هر شرکت توزیع را حدود ۵۵ درصد و مربوط به شرکت‌های توزیع برق قزوین، خوزستان و اهواز ذکر کرد که مازندران نیز با کمتر از ۱۰ درصد، کمترین مشترکان مشمول را به خود اختصاص داد.

وی اضافه‌کرد: بیشترین سهم مشترکان روستایی مشمول به استان قزوین و کمترین سهم به تهران بزرگ و مازندران اختصاص دارد و در حوزه شهری بیشترین مشترک مشمول برق امید به میزان ۵۵ درصد در استان خوزستان و کمترین در استان مازندران است.

به گزارش ایرنا و به گفته مسوولان وزارت نیرو، ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور در برهه کنونی ۸۵ هزار مگاوات است که تا پایان دولت دوازدهم به ۸۷ هزار مگاوات افزایش ‌می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی