کمبود مواد قانونی در فعالیت‌های خیرخواهانه


کمبود مواد قانونی در فعالیت‌های خیرخواهانه

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به کمبود و نقص مواد قانونی در فعالیت‌های خیرخواهانه در کشور گفت: خوشبختانه آسیب‌شناسی دقیقی درمورد قوانین و مقررات امور خیریه صورت گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، حجت الاسلام احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهارکرد: فعالیت های خیرخواهانه در گذشته به شکل سنتی انجام می شد و اکثراً هم قائم به فرد بود.

وی با بیان این که هنوز آمار دقیقی از تعداد موسسات خیریه در کشور نداریم گفت: از طرفی نهادها و ساختارهای مختلفی وجود دارند که به این موسسات مجوز می دهند و از طرف دیگر ساختار دقیقی هم برای نظارت بر این موسسات نداریم.

حجت الاسلام شرفخانی گفتمان سازی، تولید علم و دانش و طراحی یک نظام حکمرانی دقیق و مردمی در امر خیریه را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اگرچه منابع عظیم مردمی در اختیار تشکل های خیریه قرار می گیرد، اما هنوز ساز و کار عالمانه و بر اساس پژوهشی طراحی نشده تا این منابع به شکل بهینه هزینه شوند.

وی با اشاره به کمبود و نقص مواد قانونی در فعالیت های خیرخواهانه و نیکوکاری در کشور گفت: خوشبختانه آسیب شناسی دقیقی درمورد قوانین و مقررات امور خیریه در کشور صورت گرفته و هدف هم اصلاح قوانین و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درباره کارکرد مرکز پژوهشی وقف اظهارکرد: این مرکز در استان قم مستقر شده و موضوعات مختلف وقفی را در طول سال بررسی و پیگیری می کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری