273 فقره کالای قاچاق سلامت محور در خراسان جنوبی توقیف شد


273 فقره کالای قاچاق سلامت محور در خراسان جنوبی توقیف شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 488 مورد بازرسی انجام و 273 فقره کالای قاچاق سلامت محور کالا توقیف و جمع‌آوری شده است.

غلامرضا آهنی، امروز شنبه ۹ اسفند در تشریح اقدامات و فعالیت‌های ۱۰ ماهه سال جاری معاونت غذا و دارو دانشگاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور شامل داروخانه‌ها، کارخانجات و کارگاه های موادغذایی، آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آرایشگاه‌ها، انبارها، مراکز پخش و مراکز نگهداری موادغذایی، آرایشی و بهداشتی و پاسخ به استعلام مجوزهای بهداشتی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل واحدها و مراکز سلامت محور تحت نظارت معاونت غذا و دارو شامل داروخانه، کارخانجات وکارگاه مواد غذایی و آشامیدنی، انبارها، شرکت‌های توزیع و پخش دارو و تجهیزات پزشکی و ... ۲۷۹ باب هستند، تصریح کرد: بازرسی از این واحدها به منظور اطمینان از اجرای دستورالعمل‌ها و انجام درست و صحیح فعالیت‌های آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.

آهنی ادامه داد: در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۵۷۸ فقره پرونده در زمینه درخواست اخذ مجوز تاسیس واحد یا تولید محصولات سلامت محور اعم از مواد غذایی-دارویی-تجهیزات پزشکی و ... در این معاونت ثبت شده که به همه آن‌ها پاسخگویی شده است.

وی نظارت بر واحدهای تولیدی مواد غذایی و بهداشتی را یکی از وظایف این معاونت بر شمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۰۴ مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی این واحدها انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۸ فقره از پروانه برای واحدهای تولیدی سطح استان صادر یا تمدید شده است.

آهنی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات واحدهای تولیدی این استان به سایر کشورها، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۴ فقره گواهی بهداشت صادرات مواد غذایی و آشامیدنی برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش محصولات در سطح عرضه (pms) گفت: در راستای اجرای این طرح در سال جاری ۱۱۵۹ فقره ماده غذایی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی نمونه برداری و پایش شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بازرسی گشت مشترک با سازمان‌های ذیربط از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور (داروخانه، فروشگاه‌های مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آرایشگاه‌ها، تجهیزات پزشکی ) را از اقدامات این معاونت در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت