رتبه دوم استان کرمان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرهون همکاری اصناف است


رتبه دوم استان کرمان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرهون همکاری اصناف است

استاندار کرمان با تشکر از همراهی صنوف در مقابله با کرونا گفت: رتبه دوم استان کرمان در کشور برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی به دلیل همکاری اصناف بوده اما اگر جایی تشخیص دادیم که تجمع و بازاری، محل شیوع ویروس شده حتما همه فرمانداران اختیار اعمال محدودیت دارند.

دکتر "علی زینی‌وند" ظهر امروز 9 اسفندماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: وضعیت کشور و استان تقریبا با ثبات است و استان خوزستان وضعیت سختی دارد و در استان کرمان سه روستا در شهرستان های بافت و شهرستان سیرجان وضعیت خوبی ندارند.

وی افزو: علت شیوع کرونا در سیرجان تردد و توقف ماشین‌های سنگین است لذا باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

زینی وند ادامه داد: در سفرهای نوروزی زدن کمپ و چادر در اماکن عمومی ممنوع است و برای سفرهای نوروزی در سه سطح در حال برنامه‌ریزی است و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

استاندار کرمان ضمن تشکر از همراهی صنوف در مقابله با کرونا اظهار کرد: رتبه دوم استان کرمان در کشور برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی به دلیل همکاری اصناف بوده است اما اگر جایی تشخیص دادیم که تجمع و بازاری، محل شیوع ویروس شده حتما همه فرمانداران اختیار اعمال محدودیت دارند و حتی گلزار شهداء در هر شهری اگر تراکم داشت، حتما محدودیت ایجاد کنید.

وی بیان کرد: نمایشگاه تخصصی و همایش‌ها باید براساس پروتکل‌ها برگزار شوند و همچنین تربیت بدنی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در سالن‌های خاص مسابقات کشتی در استان برگزار کنند.

زینی‌وند با بیان اینکه همه دورکاری‌ها را نمی‌توانیم لغو کنیم، تصریح کرد: مدیران برای دورکاری تدبیر کنند و نباید اخلالی در خدمات رسانی به وجود بیاید.

وی خطاب به فرمانداران گفت: تدابیرتان نباید چهارچوب‌های مصوبات ستاد ملی کرونا را بشکند و باعث بی‌سامانی شود لذا اختیارات در حد محدود به فرماندارن داده شده و ممکن است در شب عید وضعیت ما بدتر شود بنابراین فرمانداران برای سفرهای نوروزی تدبیری بیندیشند.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید پروتکل‌ها در حوزه حمل و نقل به خوبی رعایت شود بنابراین ادارات راهداری و حمل و نقل و شهرداری‌ها در این زمینه سختگیرانه‌تر رفتار کنند و پلیس راه نیز این موضوع را رصد کنند.

وی عنوان کرد: به صورت ویژه به طرح شهید سلیمانی توجه خواهیم کرد و گزارشات طرح شهید سلیمانی هر هفته باید ارایه شود و باید مدنظر داشت که این طرح در استان موفق بوده است.

به گزارش ایسنا، "محمدمصادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان 12 شهر در وضعیت آبی، 10 در وضعیت زرد کرونایی و سیرجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها خارج از پروتکل‌ها ممنوع است.

"بهاءالدینی" فرماندار سیرجان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت سیرجان گفت: روند ابتلا در سیرجان کاهشی شده، هرچند شیب این کاهشی کم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت