50 قرار داد پژوهشی با صنایع و دانشگاه های کشور منعقد شده است


50 قرار داد پژوهشی با صنایع و دانشگاه های  کشور منعقد شده است

کرج - ایرنا - رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران اعلام کرد که امسال این پژوهشگاه 0 قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها و صنایع کشور منعقد کرده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش نشان می دهد.

علیرضا خاوندی روز شنبه در نشست با غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس افزود: برنامه عملیاتی پژوهشگاه مواد و انرژی بر این است که به سمت اخذ پروژه های کاربردی و فناوری تقاضا محور بخش صنعت ، شرکت های مختلف و دستگاه های دولتی پیش برود.

وی توضیح داد: این پژوهشگاه قراردادهایی را در زمینه انرژی با دانشگاه صنعتی شریف و سازمان جهاد کشاورزی تهران ، صنایع دفاع و تعدادی شرکت دیگر در بخش محیط زیست و تصفیه پساب های صنعتی منعقد و عملیاتی کرده است.

خاوندی افزود: طرح های مختلف تحقیقاتی از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر بخش ها برای انجام پژوهش و تحقیقات به این پژوهشگاه پیشنهاد شده که در دست بررسی است.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت : امسال این پژوهشگاه به لحاظ جذب درآمدی بالای ۱۰۰ الی ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد درآمد دارد.

وی با بیان اینکه سه دستاورد محققان این پژوهشگاه تجاری سازی شده است، گفت: دستگاه ترشوندگی برای درجه حرارت بالای مذاب بر روی سطح و انرژی و مواد پروتز دندان از جمله این دستاوردها است .

محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.

آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز