بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود


بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور امواج ناپایدار از جو استان از اواخر یکشنبه و با تقویت آن طی روز دوشنبه علاوه بر ابرناکی، بارش باران و برف در مناطق مستعد و کوهستانی در بعضی ساعات بارش تگرگ و رعد و برق و افزایش وزش باد پیش بینی می شود.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی افزود: زمان پایان فعالیت این سامانه عصر دوشنبه خواهد بود و نوع مخاطره آن آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده ای و کاهش دید افقی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد که از تردد غیر ضروری به ویژه در محور های مواصلاتی اجتناب و به ارتفاعات صعود نکنند.

بهره مند تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با ۱۷.۸ درجه و سی سخت ۱.۸ - درجه به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بوده اند.

وی عنوان کرد: برای امروز شنبه نیز آسمان استان کمی ابری، به تدیج افزایش ابر، در پاره ای مناطق بارش خفیف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی