حفظ وحدت و تقویت همدلی رسالت روحانیون است


حفظ وحدت و تقویت همدلی رسالت روحانیون است

کرمانشاه - ایرنا- جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با بیان اینکه مسائل اختلافی و تندوریی معنا و مفهومی ندارد تاکید کرد که علما و روحانیون باید در راستای حفظ وحدت و تقویت همدلی در جامعه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «احمد محمدی» روز شنبه در نشست با روحانیون مستقر در منطقه اورامانات افزود: در سالیان اخیر تفاسیر جدیدی از اسلام صورت گرفت و باید از جریانات افراطی و تفکر تکفیری فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز باید اجازه ندهیم عقاید عالم نمایانی که دارای اندیشه‌های تکفیری و نظراتشان برخلاف اجماع علمای جهان اسلام است در جامعه رشد و نمو پیدا کند.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ادامه داد: مذهب امام شافعی (رض) در مسیر اعتدال حرکت می‌کند و طلاب و روحانیون نیز باید در همین مسیر در مقابل افکار تکفیری مقابله کنند.

محمدی اظهار داشت: روحانیون زمینه‌های جذب جوانان به مسجد و مسائل فرهنگی را فراهم کنند تا دشمنان اسلام جوانان را به انحراف و ابتذال نکشانند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: احیای روش‌ها و سیره ناب محمدی (ص) از خصوصیات بارز روحانیون است.

محمدی یادآور شد: اکنون ۱۵ روحانی در مناطق مختلف اورامانات مستقر است که در نظر داریم این تعداد را در سال آینده به ۳۰ روحانی افزایش دهیم.

اورامانات منطقه‌ای در شمال و شمال غربی استان کرمانشاه و شامل شهرستان های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی است که در مجموع حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان