همه چیز در مورد فانتزی جنسی و تاثیرات آن بر زندگی زناشویی


فانتزی جنسی امری کاملا طبیعی و رایج است و میتوان گفت حدود 90 درصد مردم دارای فانتزی جنسی هستند.

همه چیز در مورد فانتزی جنسی و تاثیرات آن بر زندگی زناشوییشفاآنلاین>سلامت جنسی>به خیال‌پردازی آگاهانه و داشتن الگوی فکری در مورد رفتارهای جنسی به منظور تحریک یا لذت بیشتر از رابطه، فانتزی جنسی گفته می شود. حدود 90 درصد مردم دارای فانتزی جنسی هستند و کاملا طبیعی و رایج است.

به گزارش شفاآنلاین:فانتزی جنسی امری کاملا طبیعی و رایج است و میتوان گفت حدود 90 درصد مردم دارای فانتزی جنسی هستند. ولی به دلیل محدودیت های مذهبی و برخی از باورهای فرهنگی و همچنین نداشتن آموزش و اطلاعات کافی در مورد رابطه جنسی باعث می شود که برخی از زنان و مردان تصور کنند که هرگز نباید چنین تخیلات و فانتزی های جنسی داشته باشند.

از جمله نگرانی هایی که افراد در مورد فانتزی های جنسی دارند این است که تصور میکنند داشتن فانتزی جنسی نرمال نیست و نشانه انحراف جنسی است. این گونه افراد به دلیل ناآگاهی برای داشتن فانتزی جنسی خود را گناهکار میدانند و میترسند که فانتزیهایشان عملی شود و یا به زبان آورده شود و آبرویشان برود.

تخیلات و فانتزی های جنسی گاهی به حدی رایج است که میتوان گفت 4 نفر در حال برقراری رابطه جنسی هستند، زن و شوهری که باهم در حال رابطه جنسی هستند و دو نفری که در خیال هرکدام از آنها در حال برقراری رابطه جنسی هستند.

برخی از فانتزی های جنسی سالم و متداول هستند که میتواند باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی شوند ولی برخی از فانتزی های جنسی نیز وجود دارد که غیرعادی و نامتعارف هستند و سبب آسیب رساندن به فرد می شود.

فانتزی جنسی چیست؟

فانتزی جنسی به اعمال و رفتاری گفته میشود که در مورد رابطه جنسی در ذهن فرد شکل می گیرد. فانتزی جنسی به معنی خیال‌پردازی آگاهانه و داشتن الگوی فکری در مورد رفتارهای جنسی به منظور تحریک یا لذت بیشتر از رابطه جنسی می‌باشد؛این اعمال و رفتار بیشتر جنبه روانی دارد.

در علم سکسولوژی به فانتزی های جنسی، فیتیش می گویند که، در هر فرد به یک شکلی دیده می‌شود. معنی ساده تر فانتزی جنسی می شود، نوعی تصویر سازی ذهنی که برای افراد دارای جذابیت جنسی است.

دلایل خیال پردازی و فانتزی جنسی چیست؟

مهمترین دلیل فانتزی جنسی تحریک و لذت بیشتر از رابطه جنسی است. البته دلایل مختلفی برای فانتزی جنسی در روابط زناشویی وجود دارد که به متداول ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

- کسب لذت و تحریک جنسی

- کنجکاوی در مورد تجربه‌ها و احساست متفاوت جنسی

- برطرف کردن نیازهای جنسی برآورده نشده

- فرار از واقعیت به صورت موقتی

- ابراز یا ارضای نیاز جنسی که از نظر اجتماعی تابو محسوب می‌شود

- برنامه‌ریزی برای برقراری روابط جنسی در آینده

- کسب آرامش و یا کاهش اضطراب

- رفع خستگی و بی‌حوصلگی

- برآورده کردن نیازهای عاطفی

- جلوگیری از عدم تمرکز در زمان برقراری رابطه جنسی به منظور جبران کاستی‌های همسر (مانند عدم جذابیت همسر)

مزایای فانتزی جنسی سالم چیست؟

فانتزی جنسی میتواند باعث افزایش میل جنسی قبل از برقراری رابطه جنسی شود و همچنین کمک میکند که فرد در طول رابطه جنسی بیشتر تحریک شود و لذت بیشتری ببرد.

همچنین فانتزی جنسی برای افرادی که به بی میلی جنسی یا بیزاری جنسی مبتلا شده اند و یا خیلی دیر تحریک میشوند و در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند، کمک میکند که رابطه جنسی لذت بخش تری را تجربه کنند.

فانتزی جنسی در برخی از افراد که همسرانشان چندان ماجراجو نیستند، کمک میکند که تجربه های متفاوت در رابطه جنسی داشته باشند.

روانشناسان هم به کمک فانتزی جنسی میتوانند مشکلات روابط زناشویی را بهبود بخشند و حتی در مشاوره قبل از ازدواج با بررسی فانتزی های جنسی دختر و پسر میتوانند تشخیص دهند که آیا این دو نفر زندگی و رابطه جنسی موفقی را خواهند داشت یا نه.

تا چه زمانی فانتزی جنسی در روابط زناشویی مفید است؟

بسیاری از دانشمندان و سکسولوژیست ها معتقدند که فانتزی جنسی تا زمانی که برای زوجین مفید باشد و به سلامت آنها آسیب نزند و همچنین در بعضی از قسمتهای رابطه باشد، امری رایج است که البته باید با رضایت طرفین انجام شود.

ولی زمانی که این فانتزی جنسی در تمام طول مدت رابطه جنسی ادامه داشته باشد مثلا در تمام طول مدت رابطه جنسی فرد دیگری را در ذهن خود تجسم کند این رابطه نیاز به کمک دارد.

از طرفی دیگر وجود فانتزی های جنسی غیر معمول و آسیب زا نشان دهنده اختلالات روانی در فرد است.

پارافیلیا چیست ؟

فانتزی جنسی ناسالم، غیر معمول و نامتعارف در علم روانپزشکی به عنوان اختلال پارافیلیا شناخته می شود که وابسته به اختلالات روانی است.

فیتیش یا فانتزی جنسی زمانی پارافیلیا گفته می شود که سلامت زوجین در آن رابطه به خطر بیفتد .

بنابراین سلامت و تکرار بیش از حد فانتزی جنسی دو عامل تعیین کننده برای این موضوع است که آیا فرد از مشکلات روانی رنج می برد و یا صرفا نوعی تنوع در روابط جنسی است.

دسته بندی فانتزی های جنسی

فانتزی های جنسی در تمام افراد مختلف می باشد اما به طور کلی می توان همه آن ها را به دو دسته متعارف و غیرمتعارف تقسیم بندی کرد.
کدام فانتزی های جنسی متعارف هستند:

- رابطه جنسی گروهی

- داشتن رابطه جنسی دهانی

- داشتن رابطه جنسی با یک فرد خاص

- تصور موقعیت یا محل خاص در زمان رابطه جنسی

- تخیل درباره حرکات و حرف های جنسی همسر

فانتزی های غیرمعمول و غیر طبیعی کدام هستند؟

- رابطه جنسی سلطه گری و برده گری که تمایل دارند شریک جنسی خود را تحت سلطه بگیرند و مورد تحقیر و آزار جسمی و روانی قرار دهند.

- مدفوع کردن روی همسر

- ادرار کردن روی همسر یا ادرار کردن همسر روی فرد

- مبدل پوشی

- مورد تجاوز واقع شدن

- داشتن رابطه با یک فاحشه

- داشتن رابطه با همجنس

این امر می تواند نشان دهنده اختلالات روانی و مشکلات روحی فرد باشد. پزشکان توصیه می کنند برای تغییر در فانتزی های جنسی نامتعارف باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

همچنین افرادی که پارتنر جنسی کسانی هستند که فانتزی های ذهنی نامتعارف دارند هرگز نباید در صورت عدم تمایل تن به خواسته های آن فرد بدهند.

صحبت پیرامون فانتزی های جنسی با همسر

جواب این سوال بستگی به نوع فانتزی جنسی شما دارد. اگر فانتزی جنسی شما مرتبط با همسرتان است و یا متناسب با عرف و فرهنگ جامعه است و انحراف گرایانه نیست مانند داشتن رابطه جنسی در فضای باز یا پوشیدن یک لباس خاص، میتوانید در مورد آن با همسرتان صحبت کنید که در صورت رضایت او بتوانید رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید.

در غیر این صورت فانتزی جنسی شما موجب تحریک و لذت بیشتر شما می شود و لزومی ندارد همسرتان از آن باخبر شود چون که گاهی ممکن است بیان برخی از فانتزی ها موجب برهم خوردن رابطه بین زوجین شود.

لزوم آموزش رابطه جنسی درست!

همانطور که تا بدین جا بدان اشاره کردیم زوجین باید شناخت کافی از یک رابطه جنسی سالم و متعارف داشته باشند. همچنین این افراد باید بدانند چگونه می توانند کیفیت رابطه خود را بالا ببرند.

زوجین باید با برقراری رابطه جنسی آشنایی داشته باشند و بدانند چگونه کیفیت این رابطه اسرار آمیز و منحصر به فرد را بالا ببرند.

این امر موضوع بسیار مهمی در برقراری روابط جنسی است. متاسفانه عدم آگاهی از این مسئله در کشورهای در حال توسعه بسیار بالاتر از کشورهای توسعه یافته است.

فرهنگ عامل بسیار مهمی در این زمینه است. در کشورهای در حال توسعه معمولا افراد تا زمان ازدواج رابطه جنسی برقرار نمی کنند. اگر این افراد نتوانند به موقع ازدواج کنند و سن آنها بالاتر رود مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر