تقدیم معرفی‌نامه سفیر ایران به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا


تقدیم معرفی‌نامه سفیر ایران به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا

تهران- سفیر ایران در لاگوس از تقدیم معرفی‌نامه خود به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر داد و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم روابط ایران با غرب آفریقا و این سازمان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد علی‌بک» سفیر ایران در نیجریه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: طی مراسمی معرفی نامه‌ام نزد اکواس "جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا" را به «جین کلاود بارو» رئیس این سازمان تقدیم کردم. این سازمان به منظور توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی در غرب آفریقا ایجاد شده ‌است.

سفیر ایران در نیجریه یادآور شد: تلاش این است روابط کشورمان با غرب آفریقا و این سازمان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) (Economic Community Of West African States) به منظور ایجاد یک بازار مشترک و یک پول واحد و همچنین توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی ایجاد شده ‌است.

ایجاد اکواس در واقع قدم مهمی به سوی ایجاد همکاری اقتصادی و وحدت فی‌مابین کشورهای آفریقای غربی است. سند حقوقی ایجاد اکواس معاهده‌ای است که در ۲۸ می ۱۹۷۵ در لاگوس (نیجریه) به وسیله سران دولت‌ها و حکومت‌های تعدادی از کشورهای آفریقای غربی امضا شده‌است.

اکواس در حال حاضر دارای پانزده عضو از میان کشورهای غرب آفریقا است؛ که عبارتند از: بنین، بورکینافاسو، جمهوری دماغه ‌سبز، جمهوری ساحل عاج، جمهوری گامبیا، جمهوری غنا، جمهوری گینه، جمهوری گینه بیسائو، جمهوری لیبریا، جمهوری مالی، جمهوری نیجر، جمهوری فدرال نیجریه، جمهوری سنگال، جمهوری سیرالئون و جمهوری توگو.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود