وزارت نیرو مجوز نوسازی شبکه‌های فرسوده را دریافت کرد


وزارت نیرو مجوز نوسازی شبکه‌های فرسوده را دریافت کرد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس به وزارت نیرو اجازه دادند که از محل ساماندهی و تغییر کاربری بخش از املاک خود نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی شبکه فرسوده برق کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز- شنبه- در بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ با رای موافق به بند الحاقی ۴ تبصره ۱۵ به شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو اجازه دادند با رعایت ملاحظات امنیتی کشور از محل ساماندهی، بهینه‌سازی و تغییر کاربری بخشی از املاک و دارایی های خود و احداث، بازسازی و بهره برداری از آن‌ها با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی، نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی شبکه فرسوده برق کشور اقدام کند.

آیین نامه اجرایی نحوه محاسبه عوارض تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک و پروانه های ساختمانی مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت نیرو با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در جریان بررسی این بند سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا پیشنهاد نوسازی آب و فاضلاب را در کنار نوسازی برق مطرح کرد که با موافقت نمایندگان مجلس همراه شد.

به گفته نماینده صومعه سرا عمر نزدیک به ۵۰ درصد شبکه آبرسانی کشور بالای ۲۰ سال است و با نداشتن سرفصل مجزا ردیف بودجه‌ای نیاز به نوسازی و سازماندهی دارند.

همچنین در این جلسه اصل تبصره ۱۵ با اصلاحات انجام شده از سوی نمایندگان تصویب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس