نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک‌گذاری علمی


نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک‌گذاری علمی

در کنگره بین‌المللی جندی شاپور که در روزهای 19 و 20 اسفندماه جاری با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود، نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک‌گذاری علمی بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکترمحمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در این خصوص اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور، شناسایی ارزش فرهنگی کشور و آگاهی هموطنان عزیز و دنیا نسبت به این امر است. کشور ایران ۱۷۵۰ سال قبل تمدنی داشته که در این تمدن دانشگاه بوده؛ در واقع در این زمان برخلاف تصور بسیاری از کشورها که کشور ما را نماد خشونت می‌دانستند، روی سردر دانشگاه جندی شاپور " علم وفضیلت برتر از بازو و شمشیر" نوشته شده بود که ارزش والایی برای جوانان این مرز وبوم دارد.

وی افزود: محورهای اصلی این کنگره بین‌المللی شامل نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک‌گذاری علمی، تاثیر الگوی شهر دانشگاه جندی شاپور در بسترسازی توسعه پایدار فرهنگی - اجتماعی و تاریخ علم و ابعاد زبان شناختی و ترجمه است.

دکتر عصاری تصریح کرد: این کنگره طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری کنگره به میزبانی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به صورت مجازی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه کنگره بین‌المللی جندی شاپور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کنگره بین‌المللی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان فرهنگی کشور، رؤسای هشت دانشگاه برتر کشور و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت