ثبت نام کنکور 1400 تمدید شد


ثبت نام کنکور 1400 تمدید شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ناپیوسته سال 1400 از فردا (یکشنبه 10 اسفند) خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۰ گفت: مرحله اول ثبت ‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از روز (یک‌شنبه، ۱۲ بهمن) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز و (دوشنبه، ۲۰ بهمن) بعد از یک بار تمدید به پایان رسید.

زرین آمیزی افزود: برای متقاضیانی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۲ تا ۹۹/۱۱/۲۰) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشدند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند برای ثبت ‌نام در کنکور سراسری اقدام کنند، مهلت مجددی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: مهلت مجدد برای ثبت ‌نام از فردا (یک‌شنبه، ۱۰ اسفند) آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل می توانند در مهلت درنظرگرفته‌شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

او بیان کرد: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

او گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶_۳_۳ طراحی و برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش یادآوری کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۲ تا ۲۰ بهمن تعداد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ داوطلب برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور مشمول جریمه ۱۲۰ هزار تومانی نمی‌شوند و همان هزینه ۵۴ هزار تومانی را پرداخت می کنند.

کد خبر 587547

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی