ورزش عشایری رونق می‌گیرد/ باید به سمت بین‌المللی شدن زوران برویم


ورزش عشایری رونق می‌گیرد/  باید به سمت بین‌المللی شدن  زوران  برویم

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: باتوجه به قابلیت های ورزش زوران، پس از ثبت ملی شدن آن باید به سمت بین المللی شدن این رشته برویم.

محمدتقی امیری خراسانی در مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه که امروز(9 اسفند) برگزارشد، بااشاره به مغفول ماندن ورزش عشایری در کشور، اظهارکرد: از چند هفته پیش رایزنی هایی را برای فعال کردن ورزش عشایری در زیرمجموعه فدراسیون ورزش روستایی و بازهای بومی محلی آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: در این راستا، دیدارهایی را با رئیس فراکسیون ورزش مجلس و رئیس سازمان امور عشایری کشور داشته ایم و صحبت های مقدماتی خوبی در این نشست ها مطرح شده و بزودی هم دیداری با مدیرکل مدارس عشایری کشور هم خواهیم داشت، تا پس از سالها بتوانیم از ظرفیت عشایر در ورزش کشور هم استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اضافه کرد: حدود دو هزار پایگاه عشایری در کشور داریم، که می توان از ظرفیت آنها برای فعال کردن ورزش عشایری استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با انتقاداتی که در خصوص رایج شدن برخی رشته های ورزشی کلاسیک به جای توجه جدی‌تر به رشته های بومی در روستاها مطرح می شود نیز گفت: روستاها هم جزوی از خاک این کشور هستند و باید همان رشته های ورزشی که در شهرها وجود دارد نیز در روستاها راه اندازی شود تا جوانان روستایی نیز در این رشته ها استعدادیابی شوند. همچنین معتقدم رشته های بومی محلی که در روستاها رواج دارند نیز باید در شهرها راه اندازی شوند، بنابراین ما هم به بعد قهرمانی و هم به بعد همگانی ورزش های بومی محلی توجه می کنیم.

امیری خراسانی اضافه کرد: در این راستا برنامه هایی هم در نظر گرفته ایم، از جمله اینکه بنا داریم در پارک ها و بوستان هایی که در شهرها وجود دارد، ایستگاه های ورزش بومی محلی را راه اندازی کنیم تا بازی های بومی محلی در شهرها هم رواج پیدا کند.

وی در ادامه بااشاره به ثبت ملی شدن زوران به نام کرمانشاه طی سالهای گذشته، اظهارکرد: باتوجه به قابلیت هایی که این نوع از کشتی دارد، باید به سمت ثبت بین المللی آن برویم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه در ادامه وجود زیرساخت های ورزش روستایی را در کرمانشاه مطلوب خواند و گفت: براین اساس در نظر داریم، میزبانی مسابقات مختلفی را به کرمانشاه بدهیم.

وی در ادامه از تلاش برای تربیت مربیان ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در روستاهای کشور خبرداد و گفت: با تربیت این مربیان، آنها را به عنوان مسئولان خانه های ورزش در روستاها انتخاب می کنیم تا بهتر بتوانند مردم را به سمت ورزش ترغیب کنند و شور و نشاط ورزشی را در روستاهایشان بوجود آورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور